Eergisteren, woensdag 30 april, heb ik een mooie 1601 gekocht. Toen ik hier gisteren een goed naar ging kijken viel mij op dat de uitlijningen van de minuten/seconden track niet goed viel op de afschuining van de wijzerplaat (op de foto’s is dit het beste aan de onderkant van de wijzerplaat te zien). Ook kan ik de markers nergens terugvinden, in ieder geval de wit geverfde niet. De verkoper wou graag wat meer meningen hierover hebben en dit ook nog na laten kijken bij de AD. Graag maak ik hiervoor gebruik van de meningen van dit HF. Dus bij deze een aantal foto’s:
Wat gaan sommige mensen toch roekeloos met hun geld om. Zo maar wat kopen en achteraf pas de vragen stellen.
Hier een aantal gratis tips van RLC:
Doe van te voren je research en niet achteraf.
Buy the seller. Koop bij een gerenommeerd adres en niet bij een willekeurige beunhaas op marktplaats of iets dergelijks.
Buy the cheapest get the cheapest. Goedkoop is duurkoop. Ga niet voor het goedkoopste exemplaar maar voor het beste exemplaar.
When it looks too good to be true, it is too good to be true. Wanneer een horloge een bizar lage prijs heeft in verhouding met de rest van de markt, dan is er waarschijnlijk iets niet in orde.
Als het via HF is dan zou ik de koop terug draaien. Zeker als je de hoofdprijs hebt betaald. Het product is anders dan van te voren beweerd werd. Ik neem aan dat de verkoper het horloge wel terug neemt anders gaat z’n goede naam naar de knoppen…
Koop ontbinden of aan de schandpaal. De meeste handelaren op HF kiezen liever de eerste optie. Aan de stijl van de eerste foto te zien is het één van de hobby-Bennies.