Ho ho. Er zit nog een schakel tussen mijn verkoop en die van Vincent. Ik heb er voor gekregen wat ik er voor betaald heb begin dit jaar. Daarnaast niet wetende dat dit een redial is. Verder ben ik ook niet benaderd in dit verhaal door verkoper en koper voor dit gebeuren op het forum online kwam. Dus hoe had ik hier aan mee moeten werken?
Laatste keer overigens dat ik op dit topic reageer. Iedereen schijnt hier toch alles al te weten
Toevallig heb ik de foto’s gemaakt van dit horloge. Natuurlijk heb ik express alles geblurred wat kut was! Alle fouten heb ik op die manier onzichtbaar proberen te maken voor de verkoop.
NEE NATUURLIJK NIET!
Maar je dacht het wel ff hè. Want dat paste goed in de algehele gedachten gang van het topic. Genoeg gelachen!
Nieuw was die zeker niet maar mijn kennis over al dan niet redialen gaat niet ver genoeg om hier iets zinnigs over te zeggen. Een aantal dingen waar ik wel wat over kan zeggen is het volgende:
Er is niets bewust geblurred.
Er is niets bewust uit beeld gelaten.
Er is niets aan blur bewerkt of aangezet.
Er was genoeg beeld beschikbaar in voldoende resolutie om een oordeel te vellen.
Geen idee. Ik ben niet ter zake kundig; ik stel vast dat de eerdere verkoper vermeldt dat er “nu iets mis mee is”. En dat dat “niet zijn probleem is”. Hiermee verdiende hij in ieder geval een vermelding op mijn lijst van favoriete (ver)kopers.
Ik denk dat kopen via het forum toch enige vorm van schijnveiligheid in de hand werkt. ‘Ach zal wel goed zijn’.
Los daarvan vind ik dat de koper het horloge terug moet nemen of de gehele nieuwe dial moet vergoeden, ongeacht of hij wist dat het om een redial gaat. Wettelijk verplicht of niet, er is ook nog zoiets als morele verplichting.