Wijzerplaat verschoven?

Ik kwam een plaatje tegen van deze prachtige Oris, maar het viel me op dat de ‘binnenplaat’ verschoven is tov de buitenste ring van de wijzerplaat. Dit kan je goed zien door de indices te vergelijken met de gele balletjes op de buitenring.

Hoe komt dit? Is dit ernstig of makkelijk te remedieren?

Mvg,

Explore septentrio2

Het kan zijn dat er een spacer ring ontbreekt, waardoor het uurwerk een beetje los in de kast ligt, bij het opwinden zie je het uurwerk dan echt op en neer gaan. Een alternatief is dat de wijzerplaat helemaal los ligt (bevestigingspennen afgebroken) maar die kans lijkt me klein.

In theorie zou ook de stem nog kunnen ontbreken (afgebroken) waardoor het uurwerk rond kan draaien in de kast maar dan zou de kroon er nu los op gedrukt moeten zitten.

Niet veel aan toe te voegen. Inderdaad kan het uurwerk als de stift goed is niet zover draaien. Zou iets met de wijzerplaat moeten zijn.

De wijzerplaatpootjes zijn afgebroken.
Vaak tref je dan een klodder lijm aan onder de plaat.
Kan worden opgelost met dubbelzijdige plaktape.

Het zou nog kunnen dat de wijzerplaat niet bij dit setje hoort.

Met vriendelijke groet,
Inca

De keren dat bij mij een wijzerplaat scheef zat waren de pootjes inderdaad afgebroken.

Wow, die zijn even handig! Nog nooit nodig gehad, maar je weet nooit.

Bedankt voor de tips heren!

heeft wat weg van mn prisma friendship die ik heb(erfenis van mn opa)die heeft ook zo een ring aan de binnenzijde van het glas(vast)