2 schroeven en plaatjes verwijderd, wijzerplaat komt nog steeds niet los. Wat moet er nog meer losgemaakt worden?
De wijzers
Die waren al verwijderd
Schroef 2211 of 2284?
2211 is de schroef voor de casing ring
2284 is de schroef voor de wijzerplaat
Misschien bij een voorganger pootjes afgebroken en vastgelijmd?
Als na het losdraaien van de schroefjes de wijzerplaat niet omhoog wil/komt, is er waarschijnlijk een plakstrookje achter geplakt. Dan gewoon met een schroevendraaiertje proberen de plaat omhoog te werken.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Inca
Dit zou kunnen waar bevinden deze schroeven zich, zijn die zichtbaar aan uurwerk zijde? Deels is de wijzerplaat wel los.
Ik ga ervan uit dat de wijzerplaatschroeven er aan de zijkant ingeschroefd worden. Kijk daar maar eens.
Ja bij veel modellen bij 613 juist niet
Dank voor deze foto, ik denk dat nu zie waar de clou zit. Ik eerst verder demonteren. Dank, je hoort van me
Het is gelukt, schroeven zaten er diagonaal in had ik niet gezien. Ga nu alles ultrasonic reinigen, vraag me alleen af of ik de balans met veer ook in de ultrasonic moet doen?
Het uurwerk hoort niet in de ultrasoon, maar in een uurwerkreinigingsmachine. Los daarvan; als je 't toch doet, eerst de chatons van de balans verwijderen, Incabloc-veertjes weer terugklikken. Dan kun je de balans laten zitten.
Inca, ik zie dat je een Incabloc veertje bij de naam hebt staan.
Ik ben zover dat de Omega 613 weer in elkaar heb, wilde de incablocs terug zetten en oliën breekt mee een veertje.
hoe kom ik aan nieuwe veertjes cq hoe monteer en demonteer deze zonder te beschadigen.
Log in op Cousins.
Zoek in de categorie: “Shop by Brand”, zoek “Omega”, “Omega Movement Parts”, vul in “613” en Klik Lookup en “Search All” en klik zoeken. Ergens in de lijst zie je dit:
Zoek de juiste er uit.
Oude veer verwijderen. Los nemen, bij de scharnier losduwen, naar de buitenzijde…
Nieuwe plaatsen. Met de pincet, het veertje bij de pootjes vastnemen en het scharnier in de juiste plaats drukken. Doe het voorzichtig en het gaat niet vanzelf. Of te wel, het is moeilijk.
Met vriendelijke groet,
Inca
Dat is idd een kutklus rustig blijven is de boodschap!
Kun je een foto plaatsen van de platine van de Omega 613?
Ik heb nog even naar het technische datasheet gekeken en dan zie ik een ander type:
Heerlijk om dit te lezen … en jammer te beseffen dat dit alleen in een volgend leven voor mij is weggelegd …
waarom heb ik er maar eentje ??
Je zou in een vroegere catalogus van Incabloc moeten opzoeken welke dat bij Omega 613 hoort. En dan durft de wijzerplaat zijde ook nog eens verschillen van de werkzijde. Van zodra je de nummer hebt, is het snel besteld maar ik heb helaas dat boek hier niet.
In het slechtste geval kan het zijn dat je jouw deksteenplateau eruit moet ponsen, veertje plaatsen en terugsteken