wijzerplaat voet tooltje van alie review

die stickertjes zijn veeeeel dunner als de basis van het voetje, dus helaas pindakaas. En heb je een datum dan zit het stickertje sowieso al in de weg, plak je het dan meer naar het midden blijft de wp nooit goed gecentreerd. heb je daarbovenop nog een dag aanduiding dan kan je niet meer plakken met het stickertje.

Als je met voetjes werkt is het altijd frezen, kan er ook niet aan doen :wink:

1 like

Mooie review, dank voor het delen. Heb dit apparaatje ook al eens overwogen om te kopen.

9 van de 10 keer wel inderdaad, maar er zijn uitzonderingen. Bij oude zakhorlogeuurwerken zitten er nog wel eens verdiepte stukken rondom de wijzerplaatbevestigingen, daar kun je prachtig een gelijmd pootje in laten verdwijnen :wink:

3 likes

Als je die niet meer hebt, dan loopt de prijs ook wel weer flink op. :wink:

3 likes

Even zelf achter de draaibank duiken dan :innocent:

1 like

Van welk materiaal ga je die dan draaien? Messing is niet te laseren.

Ja klopt bij zakhorloges kan het soms. alleen denk ik dan dat je oude antieke pootjes nodig hebt, de deze gaan niet lang genoeg zijn om de afstand van het wegmoffelgaatje te overbruggen tot achter op waar ze vastgezet worden :wink: Bij een polshorloge heb ik het nog nooit meegemaakt dat het kon.

Voor de horloges van beperkte waarde vind ik het freestooltje met de pootjes een mooie oplossing als ze degelijk uitgevoerd wordt.

Dan rest de discussie wat is een eerder beperkte waarde. Voor mij is dat alles tot ca 2000 en gelukkig heb ik er niet al te veel die daarover gaan. en nog meer gelukkig hadden die geen wijzerplaatpootjes issues, des te meer andere issues :joy: :joy: :joy:

1 like

Dan had ik er voor de technos echt wel dik bij ingeschoten :rofl::rofl::rofl:

nog een vraagje: die aangegeven 100 euro dat is toch voor de 2 pootjes he of is dat per pootje. De prijsopgave die ik gekregen had, daar kwam ik nu eigenlijk wel niet toe met die 100 voor de 2 pootjes of t moet zijn omdat de plaat zo dun was en het daarom zo achterlijk duur werd, wat ik echt niet kan verantwoorden voor dit horloge en ook niet voor die van me verjaardag :joy:

1 like

Klopt, je zult dan zelf wat moeten draaien. Ik heb dat een keer gedaan voor een zakhorloge.

Precies. Geldt sowieso voor bijna alle zakhorloges dus. Laseren kost meer dan het hele horloge waard is :sweat_smile:

Is dat zo? Gros van de wijzerplaten is van messing gemaakt, en pootjes zijn dacht ik vaak van koper. Dan zou je bijna geen enkele plaat kunnen laseren :thinking:

1 like

weet je hoe ik mijn voetjes herstel bij de dikkere platen waarbij ik het bergeon punt soldeer tooltje gebruik: ik heb geïnvesteerd in een degelijke kabelstriptang en dan een rolletje 1 carré - 1,5 carré - 2 carré en 3 of 4 carré electriciteitskabel gekocht. Kabel van de juiste dikte nemen, strippen, monteren op de plaat en puntsolderen :rofl: :rofl: :rofl:

3 likes

Handig, gewoon op de hoek te koop en geen Bergeon-prijzen :smiley: :sweat_smile: