wijzerplaat wissel: naar horlogemaker of naar AD?

Hallo allen,

Sorry (oprecht gemeend): alweer een Rolex topic. Nou ja, sort of dan…

Graag jullie mening/ advies/ ervaringen over het volgende. Ik heb van een sympathiek medeforumlid een wijzerplaat overgenomen voor mijn ca. tien jaar oude Datejust 116200. Morgen verwacht ik die wijzerplaat te ontvangen. Hij is bestemd voor deze ouwe blauwe:

Nu ben ik niet zo heel handig en veel te chicken om er een doe-het-zelf project/probeersel van te maken, want dan eindig ik met een beschadigde kast, stoffige wijzerplaat, rammelend uurwerk en afgebroken wijzers… Dusssss wat zouden jullie doen?

A. naar een onafhankelijke horlogemaker met goeie track record en daar de wijzerplaten laten omwisselen?

B. of toch maar naar de AD/certified service center vanwege behoud van toekomstige service-aanspraken (en bijvoorbeeld een originele Rolex pakking om het deksel weer waterdicht te maken)?

Wat ook de moeite waard is om te weten is dat A. (de gerenommeerde horlogemaker) het wsl. doet voor ongeveer 1/5 van de prijs die B. (het Rolex onderhoudscentrum) voor deze wijzerplaatwissel rekent…

Ik bevind mij overigens in gebied 020 dus liever geen adresjes in Verweggistan (50 km is me al gauw te ver hiervoor), hoe goed bedoeld ook.

Bij voorbaat dank mannen (en de paar dames hier op het forum) voor jullie adviezen!

Hoor graag van jullie…

Cheers
:sunglasses:
Otto

Ik zou zelf voor A gaan, als het zo veel geld scheelt. Ik neem aan dat die gerenommeerde horlogemaker ook wel zeker genoeg van z’n werk is om garantie op z’n werk te geven toch?

2 likes

Timefix in Akersloot. Die jongen heeft HEEL veel Rolex-ervaring bij een Rolex AD op de Antillen. Goeie gast. Fully certified. :wink:

6 likes

Wilde ik ook aanbevelen. Echt een topper, ben 2 keer bij hem op snuffelstage wb uurwerktechniek geweest en heel indrukwekkende gozer. Zeer gepassioneerd ook…

2 likes

Dank, Peter. Die kende ik nog niet… Zal hem zeker ff contacten nu ook leerlinghorlogemaker :rofl: @Captaingingerbeardd hem goeie pers geeft!

Cheers

2 likes

A, zonder twijfel. De vraag is tegenwoordig ook maar of ze bij je AD dit soort klussen nog willen doen.

1 like

Slechts 2 snuffelstages qua horlogetechniek gedaan hè ;). Toch ervan afgezjen omdat ik 8 uur op een stoeltje zitten toch niet iets voor mij is :sweat_smile:

1 like

Dank voor je mening/advies. Mijn AD zit er wsl. niet op te wachten maar ik weet dat ze het voor mij toch wel willen doen… Maar daar is de prijs ook naar.

1 like

Haha, dat gevoel ken ik: ik word na anderhalf uur in een vliegtuig ook nogal vervelend geloof ik :grin:

1 like

Bij AD ben je gelijk verplicht en revisie te doen als zij dat nodig achten

1 like

Heb enkele maanden geleden de plaat van mijn DD laten wisselen bij W&V in Alkmaar. Kon er op wachten (kwartiertje), koffie erbij en dit alles voor €30.

Dus ik zou voor A gaan.

2 likes

Die koffie deed het hem he :wink:? Veel goeds over W&V gehoord idd.
Hoe dan ook klinkt het tot dusverre alsof ik in de kop van N-H moet zijn (Akersloot/Alkmaar).
Thx

1 like

-heb naam topic ff aangepast omdat ik geen Rolex haters/vermijders wil afschrikken-

:sunglasses:

W&V is super !

1 like

Zijn de aanbevolen adressen ook bekend met dial/wijzer swaps van andere merken?

1 like