Heeft er iemand ervaring met het zelf maken van een wijzerplaat? (van nul of aanpassen van oude wijzerplaat) Ik weet dat er verschillende manieren zijn, maar wat zou het makkelijkst zijn om iets unieks zelf te maken? Is het mogelijk om een gegraveerde wijzerplaat bijv te verven? Alle info is welkom
@HanDavinci kent iemand via Insta die dit doet toch? Het verven en aanpassen van wijzerplaten. Wellicht dat je via zijn Instagrampagina wat inspiratie op kan doen.
Was hier laatst niet iemand die zelf zijn wijzerplaat had geverfd? Zag er erg eh… uniek uit!
Die platen zijn wel next level zeg… zien er heel goed uit… weet jij hoe hij ze bedrukt? Tamponneren waarschijnlijk?
Kijk hier eens in dit filmpje…
Je kan dus eigenlijk eender wat uit je printer printen en op de wijzerplaat toveren.
Vriendelijk van je , maar ik het bespatten van dials opgegeven.
Jammer man, ik heb toch een paar mooie experimenten van je gezien!
Dat heeft ie geweldig gedaan zeg. Slim bedacht en mooi gedaan. Ik heb het filmpje bewaard, want ik heb nog wel wat oude horloges liggen, waarvan de wijzerplaat naar zijn grootje is. Misschien ooit eens een beetje proberen en oefenen. Het resultaat is zeer acceptabel.
En die gefreesde achterdeksels
Zo wordt je kado of mod wel heel persoonlijk. Misschien dat ik mijn zoons een keer blij ga maken met een speciale Seiko.
Ik weet niet over wie je het hebt
Gaaf idee!
Deze krijg ik binnenkort thuis, ik ga voor A Dutch Wrist een mod bouwen:
Maar dat “made in Japan” klopt natuurlijk niks van. Dat wordt gewoon “made in Twente”, dat snap je .
Ik zag deze al op Instagram en dat “made in Twente” maakt m helemaal af.
Dit is wel cool!! Hoe kom je hier aan?? En kan je zelf een ontwerp bedenken??
Dacht dat hij alleen van de wijzerplaten was , toch eens ff induiken
Knap gedaan van die gast, misschien kijkt Stefan mee…