Wijzerplaat zenith de luca

Jongens, ik heb jullie advies nodig: Ik zit te twijfelen of ik mijn de luca moet lateb relumen, een nieuwe wijzerplaat moet aanschaffen of het zo te laten. De wijzers en de bezel zijn bij een servicebeurt vervangen. Met een nieuwe wijzerplaat is het geheel matching en nieuw, maar ook een kostbare oplossing €500. Kortom wat zouden jullie doen?

Op ebay:

Doen ! :wink:

zou de wijzers juist naar de kleur van de plots kleuren.

Ik zou de wijzers relume, plaat zeker niet vervangen als die origineel is

Ik zou eerder opzoek gaan naar matchende wijzers. Zo’n plaat laten relumen moet je in ieder geval nooit doen imo.

Matching wijzers wordt moeilijk dan wel onmogelijk denk ik: het relumen vd wijzers zonder de plots is ook lastig (pip niet eens meegerekend) :weary:

Je kan ook nog de wijzers skeleton maken en de lume pip er uit halen.

Nooit relumen, dan liever een geheel nieuwe plaat.

Gewoon zo laten! Het is niet optimaal maar wel ‘normale historische gang van zaken’ om service wijzers te hebben op de originele plaat, maw je hebt nu een horloge waar het verhaal van klopt.

Ik zou eerder op zoek gaan naar bijpassende wijzers dan een plaat vervangen. Suuk6 met je keuze.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Het punt met relumen is dat dit er zelden strak uitziet. En op goed afgewerkte horloge’s valt dit dan extra op.

Exact mijn argument @ChrisWinter (dank @HorloG)!

Dit geldt evenzozeer voor een relumed wijzerplaat. Liever een vervanger en de originele plaat behouden.

Thanks allen: ik heb alles wel voorbij zien komen. Het horloge is niet voor de flip btw: en ik moet zeggen dat het me niet erg stoort. Als ik iets zou doen zou het nu denk ik een nieuwe plaat denk ik. Alleen kwam ik er wel achter dat de plaat al 25 jaar nieuw is, dus de kans dat de wijzers niet exact matchen met de wijzers zit er dik in (de wijzers zijn van 2012). Ik struin de beurzen wel weer af: heb ik weer een quest erbij :slight_smile:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Dial opgehaald: perfecte staat perfecte match. Kerel had een penthouse in hartje London en zou een kennis van John Goldberger te zijn. Gezellig gekletst, nummers uitgewisseld, geslaagd!

3 likes

Top! Post binnenkort was foto’s van het resultaat, ik ben benieuwd. Ik heb ooit de wijzerplaat van mijn Omega Seamaster 176.007 vervangen. Was ook een rib uit m’n lijf maar de voordelen wogen ook niet op tegen het nadeel van een re-dial.

Will do! Overigens is de dial periode correct (ze zijn identiek). Hoewel een redial is het als bij omega of Rolex

Gefeliciteerd. Hoe heb je die gevonden dan, en zo snel. Leek mij een naald in een hooiberg.