Waar zou ik het beste wijzerplaten kunnen bestellen “steriel” wel te verstaan.
En zou ik ze ook zelf kunnen maken?? dus gewoon een steriele zwarte wijzerplaat
en daar zelf het tritium of lume op aanbrengen?? is dit te doen of raden jullie mij dit af.
Ik wil op den duur zelf wel wat gaan experimenteren, en vraag me af wat de mogelijkheden zijn.
Een MKII dial kost tussen de 50 en de 60 dollar, ik vindt dat een hoop geld, waar zit hem dat in?? ik zie namelijk ook wel aftermarket dial voor seiko voor een of twee tientjes.Graag jullie input tips en adviezen. ik zie jullie reacties tegemoed;)
De wijzerplaten van MKII zijn superscherp opgemaakt en de lumen is net zo goed als die lumen van een nieuw horloge. Dat gaat bij diverse Seiko redails nog wel eens fout: de lumen is snel uitgedoofd en de hele kleine lettertjes die ze vaak op Seiko aftermarket platen gebruiken zijn vaak niet zo mooi aangebracht. Maar goed, je zoekt een ‘sterile’, dan heb je niks met letters te maken. Verder schijnt het zo te zijn (moet je Richard A. maar eens vragen) dat de wijzerplaten van MKII perfect passen; geen gezeur met pootjes die scheef zijn of zelfs stukjes tape om alles op zijn plek te krijgen.
De meeste MKII platen hebben wel het MKII logo of een omcirkelde Y (voor Yao) waar andere een omcirkelde T of zoiets hebben (om aan te geven waar het lumenmateriaal van gemaakt is).
Eigenlijk ben ik geen goede adviseur op dit gebied, want ik ben zwaar onder de indruk van alle producten die Yao maakt. Ik heb het prijsverschil er wel voor over gehad. (Zie foto’s, met dank aan Richard)
Is het te brutaal om te vragen wat zo een mod je nou gekost heeft???
P.S ik vind deze mod echt super, wat voor glas is er gebruikt??
Ik ben zelf op zoek naar een tudor plaat met snowflake hands, die heeft B.Y volgens mij niet.
De wijzerplaten van MKII zijn superscherp
opgemaakt en de lumen is net zo goed als die lumen
van een nieuw horloge. Dat gaat bij diverse Seiko
redails nog wel eens fout: de lumen is snel
uitgedoofd en de hele kleine lettertjes die ze
vaak op Seiko aftermarket platen gebruiken zijn
vaak niet zo mooi aangebracht. Maar goed, je zoekt
een ‘sterile’, dan heb je niks met letters te
maken. Verder schijnt het zo te zijn (moet je
Richard A. maar eens vragen) dat de wijzerplaten
van MKII perfect passen; geen gezeur met pootjes
die scheef zijn of zelfs stukjes tape om alles op
zijn plek te krijgen.
De meeste MKII platen hebben wel het MKII logo of
een omcirkelde Y (voor Yao) waar andere een
omcirkelde T of zoiets hebben (om aan te geven
waar het lumenmateriaal van gemaakt is).
Eigenlijk ben ik geen goede adviseur op dit
gebied, want ik ben zwaar onder de indruk van alle
producten die Yao maakt. Ik heb het prijsverschil
er wel voor over gehad. (Zie foto’s, met dank aan
Richard)
Ik doe de post even naar boven omdat ik toch wel benieuwd ben hoe ik een eigen plaat kan maken.
Het moet kunnen aangezien bepaalde platen die geleden hebben onder de tijd een scoonheidsbehandeling krijgen, dus nieuwe verflaag, logo en onderschrift, aanduidingen en natuurlijk niewe lumen.
ik heur het wel