Wijzers draaien mee met omdraaien

Hallo Horlogeforum,

Ik heb een korte tijd geleden een goedkope horloge van Kiomi gekocht bij Zalando, nadat ik hem binnen had merkte ik snel dat als ik de horloge omdraai dat de uur en minuut wijzers een heel klein beetje meedraaien.

Nou had ik eigenlijk spijt dat ik voor zo’n goedkope horloge ben gegaan omdat ik eigenlijk altijd al een hele mooie duurdere horloge heb gewilt, dus ben ik toch maar op zoek geweest naar een andere.
Nu heb ik dus een nieuwe horloge gekocht van Siebel, het gaat namelijk om deze:
https://www.siebeljuweliers.nl/horloges/siebel-time/siebel-time-herenhorloge-027011-leer-zwart

Ik heb vandaag dat horloge dus binnengekregen maar ik merkte snel dat hetzelfde gebeurt zoals op de goedkopere Kiomi horloge, de uur en minuutwijzers draaien weer zo’n hele kleine slag mee met het omdraaien.

Voorderest houd de horloge wel gewoon de tijd bij zonder problemen maar ik kan mijn gedachten niet van dat klein ‘probleempje’ afhouden.

Nou heb ik het gevoel dat ik me misschien voor geen reden zorgen maak maar vraag ik hier toch liever over voor de zekerheid.

Hopelijk hoor ik graag van jullie hierover, dan weet ik zsm of ik met de horloge naar de winkel moet voor reparatie want ik heb namelijk 2 jaar garantie.

(excuses als deze vraag hiervoor al een aantal keer langs gekomen is maar ik kan hier echt niks over vinden)

Dit wordt een mooi topic. Seiko aanraders incoming.

7 likes

Niet omdraaien, dan is er niets aan de hand. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha voor dat geld had je inderdaad beter een halve SKX007 kunnen kopen.

Als in ‘ondersteboven houden’ of ‘opwinden’?

Ondersteboven houden heeft geen zin want dan kan je de tijd niet aflezen.
Opwinden heeft ook geen zin want het zijn Quartz horloges (neem ik aan).

In de zin van ondersteboven houden, ik begrijp dat ik dat niet zal doen maar als ik de horloge draag zal ik nog veel bewegen met mijn arm en ik hoop dat het over de langdurige tijd dus geen problemen zou opleveren.
Het is idd Quartz.

Staat de tijd nog wel precies goed nadat je het horloge even (om wat voor reden ook) op de kop hebt gehouden?

Vreemd verschijnsel overigens maar dat terzijde! :thinking:

Ik zou de horloge gewoon terugopsturen als het onder het garantie valt. En dan wat anders kopen van de geld.

11 likes

Bedoel je het gelijkzetten van de wijzers.
Mijn neefje had ook zo een Armani ding waarbij heel de wijzerplaat een beetje mee ging wanneer je de wijzers op tijd ging zetten.
Kan verder geen kwaad maar is niet zo een fraai gezicht.

groetjes Lenno

1 like

Lijkt er op dat het uurwerk losjes in de kast ligt. Inherent aan de aanschafprijs lijkt me alhoewel het niet zou mogen. Terugbrengen en een fatsoenlijk horloge kopen (sorry). Oriënteer je eerst hier op het forum en kijk eens in de horlogemarkt sectie. Staat vast wel iets bij wat betaalbaar is en van betere kwaliteit dan de horloges die je nu hebt.

O en het is ‘het horloge’. :sunglasses:

1 like

:rofl:

1 like

En voor dit soort dingen is de wet koop op afstand dus in het leven geroepen. Terugsturen zou ook mijn idee zijn…

Jeweetog

3 likes

Achja, het horloge kostte 8 tientjes, als ts dit een mooi horloge vond/vind prima toch? Zoveel kwaliteit heb je ook bij een gerenommeerd merk niet voor dat geld.

1 like

Seiko 5 ??

1 like

Ik zou oprecht het horloge direct terugbrengen… Haal lekker een Citizen Eco-drive waarmee je 3-4x per week mee kan fitnessen (net als ik). Overigens kun je je Citizen (net als ik) ook een paar keer per jaar tegen Jetki’s slaan of tegen de rand van de zwembad aan zonder dat het horloge ook maar één seconde verliest. :zipper_mouth_face: :grinning:

Als je voor een automaat wilt gaan; een Seiko all the way als instapper!

1 like

Snap je nifoooooooo, kijk die shine van mijn watcha; een ekster probeerde 'm net te torrien maar ik djoekte die vogeltje uit de lucht

:rofl: :joy:

1 like

Zo dan, daar weet Google Translate echt geen raad mee…

2 likes

Wat gebeurt er als je het horloge plat op de tafel legt en je schuift het snel heen en weer? Wiebelen ze dan heen en weer, of zitten ze toch echt goed vast?