wijzers in welke stand bij instellen maanfase FC?

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op dit forum en wil graag meteen een vraag stellen over mijn 2 weken geleden aangeschafte FC Classics Moonphase. Het is mij bekend dat voordat je de maanfase instelt de wijzers in een bepaalde stand moeten staan. Dit om interne schade te voorkomen. De verkoper had het over 10:10 uur-stand. In een Youtube-video werd weer gezegd 6:30 uur-stand. Op internet kan ik er niets over vinden. Weet iemand van jullie het antwoord? Bij voorbaat dank!

ps. Ik wil graag een foto van mijn aanwinst plaatsen maar ik zie daar de juiste knop niet voor. Ik denk dat mijn gebruiksrechten als beginneling nog te beperkt zijn op dit forum.

Bij antwoorden krijg je dit icoontje (op de laptop, op mobiel is het iets anders volgens mij);

Mij is laatst verteld hier op HF dat de wijzers onder de 3 en 6 moeten staan, dus bv 6.30 of 8.20.

2 likes

Ik heb zojuist een antwoord van Frederique Constant zelf ontvangen:

Voor elke verandering van datum of moonphase is het het beste om uw horloge buiten de tijden van 21h en 03h00 te zetten want tijdens deze tijden is uurwerk zelf de datum aan het veranderen

Deze gyrowinder heb ik naderhand gekocht.

1 like

Winders veroorzaken alleen maar extra slijtage.

1 like

Wat raad je aan?

Gewoon laten lopen als je het horloge draagt en stil laten staan als je het niet gebruikt.

Anders is het net zoiets als je auto de hele dag stationair laten draaien, zodat ie warm is als je ermee wilt rijden.