Wijzers kleuren

Omdat ik een aantal seiko’s heb waar de kleur van de wijzers niet meer is wat het geweest is… Kun je bestaande wijzers herkleuren ? Gaat dit dan met een specifieke verf of stift ? Graag jullie goede raad !!

Niemand een tip over dit onderwerp ? K zou gewoon graag weten wat er gebruikt wordt om wijzers te kleuren…

je kunt luminova krijgen in alle kleuren. Maar ik weet dat tritium wijzers met het kleurensetje van de stucadoor worden gevuld om zo te matchen met de wijzerplaat.

Je krijgt dan ook de krijtachtige structuur nagebootst van tritium. Niet romantisch, wel een goed alternatief als je geen andere mogelijkheden hebt.

Gr. Roel

Ik verzamel Seiko chrono’s en daar zie je ook allerlei opnieuw gekleurde wijzers.
Vooral de secondewijzer en de wijzertjes van de subdials.
Ik denk dat deze gewoon met verf herschilderd worden.

Mogelijk gebruikt men “Humbrol”. Die verf is er speciaal voor plastic en metaal. Ik ken het uit de modelbouw, maar heb dus geen ervaring met wijzers.
Wordt geleverd in kleine potjes voor een paar euro.

http://www.hobbyhuis.nl/contents/nl/d374.html

Op wijzertjes werkt het ook goed,er is ook nog verf van het merk Revell maar Humbrol vind ik beter.
Het is sneldrogende verf dus je moet snel werken,niet nog een keer oververven als de verf al aan het opdrogen is anders is de wijzer niet om aan te zien.
En voor gebruik heel goed roeren.

Je kunt luminova mengen met Humbrol Mat wit , geeft een prima resultaat en de luminova functioneerd prima in het donker , het is alleen minder fel als pure luminova.

Ik weet dat Richard Askham de wijzers van mijn SEIKO chrono heeft geverfd.
Wellicht kun je hem vragen of hij nog tips voor je heeft.

Waar kan ik dat online vinden luminova ?
Alvast bedankt !

Volgens mij moet je dan echt aan de slag met spuitverf voor modelbouw. Maar vergeet niet dat je dan 1 wijzer hebt die er als nieuw uitziet en de anderen niet waardoor dat er toch heel stom uitziet. Dus overweeg gewoon of het je dit waard is. Ik heb het een keer laten doen maar dat moest twee keer over omdat de kleur gewoon net niet goed was.