Wijzers tegen de klok in draaien?

Via MP een oranje Seiko Monster gekocht (eerste model). Het uurwerk loopt echter te snel, ca. 4 minuten per 24 uur. Was keurig netjes vermeld overigens en voor mij niet echt een probleem.
Maar mag ik de wijzers tegen de klok indraaien om de tijd dagelijks snel te corrigeren? Of is dit slecht voor het 7s26 uurwerk?

Ik hoop dat jullie mij kunnen informeren.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Hallo Airmannetje,

Je kunt de wijzers gerust terugdraaien bij een Seiko 7s26.
Ik zou alleen willen aanraden dit niet te doen tegen de tijd dat de dag/datum verstelling zijn werk moet doen (23.00 t/m 01.00uur).

Verder zou ik het toch een service beurtje geven.

Met vriendelijke groet,
Inca

Beste Inca,

Dank voor je reactie. Ik wil het horloge in eerste instantie gaan gebruiken om het modden een beetje onder de knie te krijgen. Als dit helemaal naar mijn zin gaat, zal ik een beurt zeker overwegen.

Als het horloge toch open is i.v.m modden kan ik je wel helpen met afregelen van de Seiko, ik heb een Timegrapher beschikbaar in de regio Amsterdam. ook hulp bij modden is mogelijk.

Airmannetje Schreef:

Beste Inca,

Dank voor je reactie. Ik wil het horloge in eerste
instantie gaan gebruiken om het modden een beetje
onder de knie te krijgen. Als dit helemaal naar
mijn zin gaat, zal ik een beurt zeker overwegen.

Beste vouwfietser, dank voor het aanbod, dat waardeer ik zeer! Ik wil het modden graag eerst zelf proberen. Ik heb op YouTube en diverse forums informatie ingewonnen en moet nu gewoon het lef hebben er aan te beginnen. Ik heb vanmiddag de kast geopend en heb het uurwerk geprobeerd te reguleren. Nu even afwachten hoe dit uitpakt.

Indien ik er echt niet uitkom, maak ik graag gebruik van je aanbod.

Dank en groeten.

Inca Schreef:

Ik zou alleen willen aanraden dit niet te doen
tegen de tijd dat de dag/datum verstelling zijn
werk moet doen (23.00 t/m 01.00uur).

Ik zou zelfs niet aanraden tussen 20:00 en 07:00. Vooral bij day-date horloges begint het mechanisme eerder te werken. Dacht ik ergens tussen 21:00 a 22:00 en 03:00. Als ik niet zeker weet of het AM of PM is, dan dan neem ik het zekere voor het onzekere en verstel de wijzers eerst met de klok mee ruim buiten deze tijden.