Wijzers terugdraaien om horloge op tijd te zetten?

Zie nu pas dat vergeten was 'm in de sarcasm mode te zetten😂

Verder: ik heb m’n horloges zo vaak verkeerd staan door matig opletten in de vroege ochtend. Dan draai ik altijd gewoon terug. Ga niet het hele spel opnieuw beginnen.

1 like

Maak me niet druk. Gewoon een vraag ,daar is een forum toch voor
Snap je overdreven reactie niet echt

9 likes

Komt door het tijdsverschil

3 likes

Deze vraagt natuurlijk om deze:

:joy:

6 likes

Automaat draai ik niet terug, quartz wel.

1 like

Tip: Het forum heeft óók een zoekfunctie:






(En dit is nog lang niet alles).

2 likes

Maar wees realistisch … als iedereen eerst alles ging opzoeken, werd het hier een dooie boel :wink:

4 likes

Vanwaar dit verschil? Want bij een mechanisch horloge worden de uren en minutenwijzers net zo aangedreven vanaf de secondewijzer, als bij een quartz. Alleen hoe de secondewijzer in beweging komt verschilt. Hetzij door een stappenmotor, hetzij door de hoofdveer.

Ik ben wel geinteresseerd in hoe het allemaal in elkaar haakt. Als de overdracht van secondetandrad naar minuten en uren via frictie gaat, dat maakt het volgens mij niet uit of je de uren en minuten vooruit of terugdraait?

1 like

Psssst

1 like

Ik doe niet aan wintertijd :palm_tree::parasol_on_ground::sun_with_face:

1 like

Teruggedraaid. Iedereen dank voor de adviezen!

die van mij loopt nu na 7 maanden zomertijd eindelijk weer goed!

5 likes

Is die reactie nog wel terug te draaien of beter van niet?:thinking:

Overigens snap ik de vraag wel. Op verschillende plaatsen lees je dat het allemaal heel erg is.

1 like

Ja daarom mijn vraag of het slecht was voor het uurwerk

Klopt hoor, in die gevallen. Bij twijfel gebruiks aanwijzing lezen. Maar anders gewoon niet doen. Met name bij mijn oude Omega’s, niet doen. :grin:

2 likes

20201025_115642
Hoe je het ook wendt of keert, de tijd goed zetten met de Arnie is altijd lachen! Weer even mooi de kans gekregen om ermee te klooien :grin:

5 likes

Is mij door een een horlogemaker verteld,

Juist.

Andere oplossing: de Explorer die om de pols zat wegleggen en de Planet Ocean uit de kluis halen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen :watch:

1 like

Gewoon draaien, kan prima. Ook terugdraaien dus.

Alleen niet tussen 22:00 uur en 02:00 uur. Dit heeft te maken met het verspringen van de datum.

Maar ook als dit een keer gebeurd, zal het wel loslopen.

1 like

Al mijn horloges staan stil(op de GS na) dat krijg je met 12 van die krengen…

1 like