Wijzers terugdraaien om horloge op tijd te zetten?

Maar toch maar. Mag je wijzers terugdraaien om horloge op tijd te zetten ivm uur terug vannacht?

Denk het niet maar toch even aandelen experts vragen
Wat is anders de snelste manier om te doen?

Geen probleem.

Kroon uittrekken met de secondenwijzer op 12. Minuten 59 terugdraaien en de kroon weer induwen op het juiste moment.

2 likes

Poh, veel moeite. Uurtje hacken en je bent er ook😉

2 likes

Snap dat niet

Uurtje kroon uittrekken zodat het uurwerk stil staat. Als dat met je uurwerk gaat.

Volgens mij is een uurtje terugdraaien geen probleem.

1 like

Hij bedoeld (volgens mij) het uurwerk een uur stil laten staan. Kan alleen als je een hack functie hebt uiteraard.

2 likes

Ok dank iedereen
Toppers hier

daar heb ik me vrijdag al mee bezig gehouden :ok_hand:
en vandaag staan ze :open_mouth: juist :smile:

Als ik kroon helemaaL uittrek stopt het horloge

1 like

Dan is dat hacken. :grin:

2 likes

Hoe zou je het anders doen?

Stilzetten, glaasje verwijderen, uurwijzer afwippen, weer monteren, glaasje er weer op en kroon induwen vind ik zelf nogal omslachtig… :slight_smile:

17 likes

Dank

1 like

natuurlijk… waarom niet?

1 like

Ben niet zo slim als jij boze wolf

1 like

Dacht slecht voor uurwerk

1 like

Is wel een klassieker, maar nooit terug draaien rond de paar uur rond middernacht, bij een horloge met datum functie. Vanwege beschadiging van het mechanisme. Verder hoort het geen probleem te zijn omdat er slip zit bij het verstellen.

4 likes

Dank. Ga het nu doen.
Iedereen dank. Goed weekend nog

Dit! :+1:

1 like

Ik zou een horloge nooit ‘tegen de richting in draaien’. Alleen maar vooruit draaien, of in dit geval; gewoon een uurtje stil laten staan dmv de kroon er uit te trekken

1 like

Uhmm waarom?

De datum niet met quickset verzetten in de nachturen snap ik, maar de wijzers terugdraaien kan altijd toch.

Sterker nog, sommige day + dates hebben voor de dag geen quickset en kun je de dag alleen verzetten door een paar keer de tijd te verzetten tussen 0u en 3u. Voor Vostoks geldt dit zelfs voor de datum.

5 likes