Wijzers terugdraaien iwc fliegerchronograph

Hallo allemaal, na weer een aankoop van een mooi horloge,(iwc fliegerchronograph)
heb ik mij aangemeld op dit forum.
Mijn vraag is de volgende,de flieger heeft een uitstekend uurwerk met een mooie rating wat seconden betreft.kan ik het uurwerk terug draaien zonder dat dit gevolgen heeft voor het uurwerk en secondenverlies?
wie kan mij verwittigen hierover.

Dit horloge heeft een valjoux 7750 uurwerk zonder modificaties. Dit uurwerk zit ook in mijn oris van 899,-- euro en kan gewoon teruggedraait worden zonder verlies. Ik durf niet door de datum terug te draaien omdat ik niet weet of dit kan bij dit uurwerk, weet iemand dit wel?

Mijn beste,

Welkom op dit magnifieke horlogeforum.
Je zal je draai hier snel hebben gevonden en met het lezen van de verschillende horlogeposten de materie der horlogemagie verder weten te doorgronden.

Omtrent je vraag betreffende het terugdraaien van de wijzers verwijs ik je naar de ‘Zoekfunctie’ van ons forum.
De volgende link kan je hierbij op weg helpen:http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,7814,7814#msg-7814

Voorts wens ik je veel genot bij het koesteren en vooral dragen van de schitterende IWC fliegerchronograph. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Hallo Nikos N.

Welkom op dit leuk horloge forum. Over terugdraaien van de wijzers: of het kan of niet, ik draai nooit de wijzers terug van 03.00 naar 22.00 bij een horloge met een sneldatum verstelling. Als je de datum alleen maar kunt verstellen door vanaf 03.00 weer terug naar ongeveer 22.00 te draaien, dan doe ik dat wel.
We zijn op dit forum gek op foto’s (…zeer stille hint;), zoek maar eens op ‘woensdag’!).

Groeten, Tom Vreeken.