Wijzers vervangen Omega FOIS

Fois draagt een stuk kleiner en ik vind een chrono zonder crownguards mooier. De wijzers van de fois heb ik altijd kut gevonden. Dit is de perfecte oplossing

2 likes

Die flatlink van Forstner zit inderdaad al in de virtuele winkelwagen, toevallig!
Uncle Seiko heb ik slechte ervaring mee, mijn Beads Of Rice bracelet van ze heeft een slechte afwerking.

2 likes

Forstner flatlink

2 likes

Zonde, nergens voor nodig :wink:

4 likes

Deze uit 1964 is rond 1974 gerepareerd bij Omega en sinds dien hetzelfde gebleven. Het werd toen ook al gedaan. :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Zoals TS al vermeldt, het afmetingverschil zit hem in de crownguards, welke bij de FOIS ontbreken, en ja, dat scheelt ruim 2mm. Diameter van de bezel en wijzerplaat is identiek.
Ik heb diverse pro’s gehad (nu steeds eentje in bezit), en ook de CK2998 gehad (met de FOIS kast) en ik merkte met dragen geen verschil. Het enige wat optisch enigszins opvalt is de bandaanzet breedte, maar alleen als je ze naast elkaar houdt.

1 like

Mijn FOIS heeft de kleine secondewijzer van de pro en is voorzien van hesalite. Het glaasje moest met de hand op maat worden gemaakt, via Bidle heb ik het adres gekregen van een kerel in Duitsland die dat heeft uitgevoerd.

4 likes