Ik ben mij aan het oriënteren op een Speedmaster, waarbij ik twijfel tussen de Professional en de First Omega in Space.
Ik heb de Professional omgehad, waarbij het een net-wel/net-niet gevalletje qua maat zou worden. Ofschoon ik weet dat de FOIS qua kast, indien je de crown guards niet meerekent, dezelfde afmeting heeft, lijkt dat horloge mij toch net iets eleganter/kleiner dragen. Misschien dat dit slechts optisch bedrog is maar het is een optie die ik absoluut wel wil overwegen. Daarnaast ben ik fan van het applied logo en de langere indices.
Nu vind ik alleen de wijzerset op de FOIS niet zo mooi en ben ik op WatchUseek meerdere topics tegengekomen van mensen die de wijzers van hun FOIS hebben vervangen door die van een Professional.
Nu heb ik de volgende vragen:
Zijn er hier ook mensen die dat gedaan hebben?
Wat was jullie ervaring, goed te doen of afrader?
Wie zou die voor mij kunnen doen?
Wat zouden de kosten zijn?
Bonusvraag: heeft iemand ook ervaring met het saffier crystal vervangen door hesalite? Daar lees ik namelijk tegenstrijdige berichten over.
(En ja ik weet dat er ook een fabrieks-af horloge zo is, de Ed White maar die ik niet betalen )
Ben in gelukkige bezit van beide versies, zowel professional als FOIS en vind het verschil in de horloges juist mooi. Geeft ze eigen karakter. Ook ik ga dit volgen.
Vind nog maar eens originele Omega wijzers. Is inmiddels echt potdicht gemetseld. En, een Omega-certified horlogemaker zal dit niet 1-2-3 willen doen denk ik. Bij Breitling NL was destijds (omstreeks 2008) in elk geval de regel, dat er niets veranderd mocht worden aan het horloge t.o.v. hoe het de fabriek verliet.
Geen moeite Gewoon even naar Wesselink en Vreeker brengen en die monteren er originele Omega wijzers in. Ik geloof dat ik rond de 150 moest betalen. Echt een wereld van verschil
Ja en volgens mij is de lunette 39,7 en is de kast van de FOiS zelfs nog een millimeter kleiner…
Ik dacht dat het een beetje een hockey puck gevoel zou geven, relatief korte lugs icm een hoge kast, maar dat gevoel heb ik na een weekje helemaal niet.
Hesalite zou gaaf zijn, maar heb ook gelezen dat het een lastig verhaal kan worden.
De wijzers ben ik wel gecharmeerd van, ook beter leesbaar in het echt dan ik van tevoren van anderen hoorde en in foto’s had gezien.
Ik wil wel nog een flat link bracelet van Forstner/Uncle Seiko. Heb gehoord dat die van de Ed White niet past en ook heul erg aan de prijs is.