Wijzers voor een Omega Seamaster De Ville

Hallo Allemaal
Ik ben nieuw hier en in het horloge gebeuren dus heb ik een vraag!:thinking: Ik heb deze Omega gekocht. Ik ben benieuwd of iemand kan schatten van welk jaar hij is? Voor mij lijkt het aan het begin van de Seamaster De Ville serie van '62-'67. En ik hoop natuurlijk dat het een echte is en geen kopie.
Maar ik ben ook op zoek naar originele wijzers want deze lijken mij niet origineel (glas is ook aftermarket)
Wie kent misschien een (betaalbare) reparateur in de regie Utrecht?
Groet Marco

Denk dat er meer mis is…

Kijk en vergelijk

Wijzerplaat een redial gezien de vette zwarte tekst.

Wijzers zijn niet origineel noch de kroon zoals je zelf al opmerkte.

Kast ziet er ontzettend gepolijst uit of is niet origineel/bijgewerkt! :face_with_monocle:

Nogal een samengesteld horloge dit oftewel een frankenwatch.

Hoop dat je niet de hoofdprijs hebt betaald. :thinking:

Zijn die schroeven in dat uurwerk nou zo verroest? :scream:

Ik heb hem op Catawiki gekocht. Zou triest zijn als hun experts onjuiste horloges niet kunnen herkennen.
Maar goed ik ben nieuw in dit gebeuren en misschien heb ik nu gelijk mijn zeperd, die iedereen wel schijnt te hebben gehad.
Ik heb hem zelf trouwens nog niet uit elkaar gehaald. Heb ik nog geen ervaring mee. Dit zijn de foto’s die bij de advertentie op Catawiki stonden. Ik ga er even van uit (fingers crossed) dat dit loopwerk erin zit.

Ah Catawiki, was (helaas) te verwachten. Als je niet weet waar je naar moet kijken is een ‘slechte’ aankoop snel gedaan.

De ‘experts’ daar zijn maar op één ding uit en dat is een zo hoog mogelijke verkoopprijs.

4 likes

Contact met hen opnemen

Die “experts” weten net zo veel van horloges als mijn vrouw. Die kan ook lezen wat er op de wijzerplaat staat. Maar dan houdt het wel op :grin:

2 likes

Heeft echt 0,0 zin. Als er in de advertentie niet nadrukkelijk vermeld staat dat de dial/wijzers origineel zijn en niet opnieuw opgemaakt heb je ook geen poot om op te staan.

Het staat niet vermeld? Wanneer in advertentie staat: originele Omega en het klopt niet dan moeten ze daar toch iets mee?

Waar zie jij dat er in de omschrijving staat ‘originele Omega’? Als er had gestaan wijzerplaat en wijzers zijn origineel dan snap ik dat je je bedondert voelt maar dan nog dien je zelf het bod in op basis van de omschrijving en de foto’s.

‘‘Foto’s op Catawiki zijn een belangrijk onderdeel van de objectbeschrijving.’’, ik ben het eens dat die experts een soort schijnveiligheid bieden en geen reet voorstellen, maar ik denk wel dat je hier ook eigen verantwoording in hebt.

Jeetje, vervelend!

In de advertentie stond dat kroon van Omega was en de wijzers en glas aftermarket. Dus dat wist ik. Het glas vind ik OK (ook al is het niet origineel) want het is een mooie dome, maar de wijzers zou ik wel willen vervangen als het niet te duur is. Zeker nu het een toch niet al te originele uitvoering blijkt te zijn. Ik heb voor het horloge 500€ betaald. Dat zal wel te veel zijn (achteraf).

Oops da’s balen en wat al is gezegd, de meeste experts lijken net zoveel verstand van horloges te hebben als een koeienk*t van spruiten plukken…
Een volgende keer misschien voor aankoop eerst goed verdiepen en/of op dit mooie forum om wat expertise vragen, dit omdat hier niemand belang heeft bij je aankoop.
In het blauwe deel van dit forum zit je overigens ook meestal wel goed vwb authenticiteit.

Succes in ieder geval, hopelijk kun je nog wat claimen…

Ondanks dat de wijzerplaat ooit opnieuw is opgemaakt ziet de wijzerplaat er wel mooi uit, daarom heb je hem waarschijnlijk ook gekocht. Lekker gaan dragen en geen zorgen maken! Dat maakt het niet minder vervelend natuurlijk en het is jammer (en begrijpelijk) dat je er niet tevreden mee bent.

Hoi Marco, echt super vervelend dit. Je ziet dat het beter is om advies op het Forum te vragen voordat je tot zo’n aankoop over gaat. Welkom aan boord in ieder geval!

Ik heb hem gekocht en ondanks dat hij niet zo heel erg origineel is vind ik het een mooi/leuk horloge (op de wijzers na). Dus ik hoop nog dat een van jullie mij verder kan helpen waar ik die kan vinden?
En nog een plaatje met de advertentie tekst.

Ik zie trouwens dat er gewoon re-dial in de advertentie staat. Verkoper valt in deze niks te verwijten dus…

Zelf kan ik je niet aan onderdelen helpen, die zoektocht zou je bv. op de bay kunnen doen of via een Omega service center.
Hij zou er zoals deze uit moeten zien.

Nogmaals succes gewenst!

Daarom. Ik ga hem lekker dragen. Hij zit lekker en die wijzers komen nog wel (een keer). Ik zal wel jullie advies gebruiken om bij een volgende aankoop het eens in dit forum te gooien. Altijd handig voor een beginner!

2 likes