Wijzertje beweegt wanneer horloge stil staat en je het horloge beweegt

Hallo,

ik heb een nieuwe Prisma Yachting gekocht en wat me opvalt is dat wanneer de kroon uitgetrokken is en je het horloge beweegt de secondewijzer en de grote wijzer heen en weer gaan (alsof ze niet goed vast zitten.
Ook wanneer het klokje loopt lijkt er speling te zitten in de grote wijzer…
Ik ken dit wel van goedkope horloges maar van een Prisma verwacht ik dit niet. Iemand bekend met dit?

Gr.

PSK

Ik weet niet of het een quartz is, maar ik zie wel eens uurwerkjes waar dan een grote speling in de tandwielen zit. Maar dat is inderdaad niet bij de duurdere merken. Ik zou voor de zekerheid terug gaan naar de winkel.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

PSK Schreef:


Hallo,

ik heb een nieuwe Prisma Yachting gekocht en
wat
me opvalt is dat wanneer de kroon uitgetrokken
is
en je het horloge beweegt de secondewijzer en
de
grote wijzer heen en weer gaan (alsof ze niet
goed
vast zitten.
Ook wanneer het klokje loopt lijkt er speling
te
zitten in de grote wijzer…
Ik ken dit wel van goedkope horloges maar van
een
Prisma verwacht ik dit niet. Iemand bekend met
dit?

Gr.

PSK

Uhhh, van een Prisma verwacht je dit niet? Prisma
is toch een goedkoop merk?

goedkoop, maar vaak toch best degelijk.

uiteraard kan er ook dan een rotte appel tussen zitten. net zo goed als bij een ap.

Dank voor jullie reactie.
Helaas is er altijd wel weer iemand die een reactie neerzet die er niet toe doet…

PSK Schreef:

Dank voor jullie reactie.
Helaas is er altijd wel weer iemand die een
reactie neerzet die er niet toe doet…

Waar heb je het over?

ik bedoel daarmee de opmerking van SuperC…“Uhhh, van een Prisma verwacht je dit niet? Prisma is toch een goedkoop merk?” Vind ik persoonlijk een beetje kansloos, reageer alleen als je wat zinvols te melden hebt, of te wel, een antwoord op de vraag…

Prisma is met prijzen vsn rond de 100 € toch ook een goedkoop merk? Lijkt me dus weinig mis met de opmerking. Voor dit geld kan er best wel eens wat mis zijn. Kan bij duurdere merken ook hoor, dit ter geruststelling.

PSK Schreef:

ik bedoel daarmee de opmerking van
SuperC…“Uhhh, van een Prisma verwacht je dit
niet? Prisma is toch een goedkoop merk?” Vind ik
persoonlijk een beetje kansloos, reageer alleen
als je wat zinvols te melden hebt, of te wel, een
antwoord op de vraag…

Je zou je eigen bijdrage zinniger kunnen maken, door te laten weten of het nu een quartz of een mechanisch horloge is. De mechanische Prisma’s die ik ken, zijn Chinese horloges van de lagere klasse. De opmerking dat Prisma een goedkoop merk, deel ik overigens, maar daar is op zich niets mis mee.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

PSK Schreef:


ik bedoel daarmee de opmerking van
SuperC…“Uhhh, van een Prisma verwacht je dit
niet? Prisma is toch een goedkoop merk?” Vind
ik
persoonlijk een beetje kansloos, reageer alleen
als je wat zinvols te melden hebt, of te wel,
een
antwoord op de vraag…

Kansloos of niet. Jij stelt een vraag over een
horloge wat laatst op watchtwoday te koop stond
voor 39,95. Een onzinnige vraag als: “dit verwacht
je toch niet van een Prisma?” is voor mij reden
voor zo’n reactie. Je koopt een goedkoop klokje en
vraagt je dan af hoe het kan en wat er mis mee is?
Ga ermee terug, koop een nieuwe of pleur hem
weg…

Bottom line…if you pay peanuts you get monkeys.
Jouw horloge is het aapje in dezen.

Zat ik nog hoog met “rond de 100€” :smiley:

hcptdg Schreef:

Zat ik nog hoog met “rond de 100€” :smiley:

Hans wordt graag genaaid ;):wink:

PSK Schreef:

ik bedoel daarmee de opmerking van
SuperC…“Uhhh, van een Prisma verwacht je dit
niet? Prisma is toch een goedkoop merk?” Vind ik
persoonlijk een beetje kansloos, reageer alleen
als je wat zinvols te melden hebt, of te wel, een
antwoord op de vraag…

wat superc denk ik er mee wilt zeggen is dat het relatief goedkope klokjes zijn, die voorzien worden van goedkope uurwerkjes. vaak doen ze gewoon wat ze behoren te doen. maar de kwaliteitscontrole is relatief niet hoog. daarbij opgeteld de eerder genoemde goedkope uurwerkjes vergroot de kans dat er een rotte appel in de batch/lichting kan zitten. nogmaals t zijn geen kermis dingen die t vaak in no time begeven. maar ik zou niet hoogstverbaasd wezen als je een defect exemplaar tegenkomt.

ter relativering, een merk als patek philippe heeft meerdere qc momenten, waarbij als laatste de ceo van het bedrijf elk klokje persoonlijk (symbolisch) opwind en zn goedkeuring geeft voordat t verkocht mag worden. en dan nog kan een klokje een mankement hebben.
bij een dergelijk merk met zulke hoge kwaliteitsnormen die er gehanteerd worden (en de hoge prijskaartjes) verwachten de meesten niet dat er wat mis mee mag zijn. bij een prisma ligt die verwachting een heel stuk lager.

Na slechts drie reacties besluiten dat niemand naar behoren reageert is inderdaad wat zuur, en wat voorbarig, en het staat natuurlijk iedereen vrij om zinloos te reageren, maar ik begrijp de frustratie van PSK wel.
De vraag ging niet over wat een goedkoop horloge is en wat niet.
En er stond niet: “Dit verwacht je toch niet van een Prisma?”, maar : “Dit verwacht ik niet van een Prisma”, een niet eens zo subtiel verschil. Het gaat met andere woorden niet over onze wijsheden en gevoelens, maar over die van PSK. In die waarde moeten wij PSK laten. En wat PSK een goedkoop of duur horloge vindt is niet belangrijk in dit geval. Alleen al niet omdat we niet in de portemonnaie van PSK kunnen kijken. Ook dat PSK zelf zo onverstandig is om het over goedkope horloges te hebben doet niet ter zake. Het was niet de vraag.

Nogmaals.

De vraag van PSK aan de forumleden is of iemand bekend is met het verschijnsel dat de wijzers bewegen als de kroon is uitgetrokken bij bewegen van het horloge. En de vraag tussen de regels door is wat de oorzaak van dit verschijnsel kan zijn.
Op die vraag (vragen) is niemand inhoudelijk ingegaan.

PSK heeft niet gevraagd naar wat PSK van een horloge mag verwachten, en PSK heeft waarschijnlijk ook niet zitten wachten op het onderling vliegen afvangen van de respondenten. De weg naar de horlogemaker zal hij zelfstandig kunnen vinden, ook daar gaat het hier niet om.
Dat PSK met tussentijdse antwoorden op lange tenen is gaan staan moge PSK worden vergeven.

Ik besef dat ik ook geen antwoord op de vragen heb, waarvoor excuses. Dat komt omdat ik niks van horloges af weet. Mijn reactie gaat over goed lezen en correct antwoorden.

De Prisma Yachting is volgens mij een kwartsklok.

bogman Schreef:

Na slechts drie reacties besluiten dat niemand
naar behoren reageert is inderdaad wat zuur, en
wat voorbarig, en het staat natuurlijk iedereen
vrij om zinloos te reageren, maar ik begrijp de
frustratie van PSK wel.
De vraag ging niet over wat een goedkoop horloge
is en wat niet.
En er stond niet: “Dit verwacht je toch niet van
een Prisma?”, maar : “Dit verwacht ik niet van
een Prisma”, een niet eens zo subtiel verschil.
Het gaat met andere woorden niet over onze
wijsheden en gevoelens, maar over die van PSK. In
die waarde moeten wij PSK laten. En wat PSK een
goedkoop of duur horloge vindt is niet belangrijk
in dit geval. Alleen al niet omdat we niet in de
portemonnaie van PSK kunnen kijken. Ook dat PSK
zelf zo onverstandig is om het over goedkope
horloges te hebben doet niet ter zake. Het was
niet de vraag.

Nogmaals.

De vraag van PSK aan de forumleden is of iemand
bekend is met het verschijnsel dat de wijzers
bewegen als de kroon is uitgetrokken bij bewegen
van het horloge. En de vraag tussen de regels door
is wat de oorzaak van dit verschijnsel kan zijn.
Op die vraag (vragen) is niemand inhoudelijk
ingegaan.

PSK heeft niet gevraagd naar wat PSK van een
horloge mag verwachten, en PSK heeft
waarschijnlijk ook niet zitten wachten op het
onderling vliegen afvangen van de respondenten. De
weg naar de horlogemaker zal hij zelfstandig
kunnen vinden, ook daar gaat het hier niet om.
Dat PSK met tussentijdse antwoorden op lange tenen
is gaan staan moge PSK worden vergeven.

Ik besef dat ik ook geen antwoord op de vragen
heb, waarvoor excuses. Dat komt omdat ik niks van
horloges af weet. Mijn reactie gaat over goed
lezen en correct antwoorden.

De Prisma Yachting is volgens mij een kwartsklok.

een uitleg betreft wat er redelijker wijs van een merk als prisma verwacht kan worden lijkt me wel nuttig, omdat imho psk nogal een hoge verwachting heeft van prisma.

maar goed punt om t inhoudelijk te houden
(tu) back on topic.

wat ik me afvraag is of de wijzers dan niet beweegt als de kroon terug zit, of bedoel je dat al met wanneer ie loopt de grote wijzer toch speling heeft?

marnix.moed Schreef:

een uitleg betreft wat er redelijker wijs van een
merk als prisma verwacht kan worden lijkt me wel
nuttig, omdat imho psk nogal een hoge verwachting
heeft van prisma.

Verwachten dat de wijzers van een horloge niet bewegen als je de kroon uittrekt en het horloge beweegt lijkt me geen hoge verwachting, zelfs als het horloge loopt, wat PSK daar dan ook mee bedoelt. Je mag die verwachting zelfs hebben bij een horloge uit de eenheidswinkel vind ik. De juiste tijd aangeven is ook zo’n verwachting, en dat doet bovenstaand horloge goed, zoals iedereen kan zien.

En nu maak ik mij ook al schuldig aan het discussiëren over het hoofd van PSK heen, en achter zijn rug om, en zonder dat hij er iets mee opschiet.
Nu ik het zelf doe lijkt het ineens minder erg. Merkwaardig is dat. En zo erg is het natuurlijk ook helemaal niet.
Over wat wel erg is een volgende keer.

Grappige zelfreflectie:) ik ben benieuwd

watchagain Schreef:

Grappige zelfreflectie:) ik ben benieuwd

Van Bogman uiteraard!

bogman Schreef:

Verwachten dat de wijzers van een horloge niet
bewegen als je de kroon uittrekt en het horloge
beweegt lijkt me geen hoge verwachting

Uiteraard. Maar ik bedoelde meer de verwachting dat bij een relatief goedkoop merk er relatief meer kans is op een rotte appel. Op gebied van kwaliteit, QC, maar wellicht ook aantallen.
Ik doelde niet zozeer dat je mag verwachten dat een klokje moet doen wat ie hoort te doen. Daar hebben we zelfs recht op. Minstens 2 jaar in Nederland…