Willen jullie even meekijken? Omega Seamaster professional 254.50 00

Goedemiddag dames en heren,

Daarnet werd me een leuke ruildeal aangeboden (buiten het forum). Meneer heeft deze mooie Omega Seamaster 254.5000 als ruil aangeboden. Nu ben in zeker gecharmeerd van dit horloge. Het horloge ziet er in mijn ogen goed uit op de foto’s. Echter, een paar extra ogen is altijd goed.

Zouden jullie me kunnen vertellen wat jullie ervan vinden?

3 likes

Ziet er voor zover ik het kan zien en weten goed uit. Zou wel even informeren naar de service historie aangezien het een ouder model betreft.

Het betreft trouwens een Omega Seamaster ‘Peter Blake’

3 likes

Het valt me op dat de pennetjes in de band er een beetje slordig in zitten.

Klopt, hoort wel zo. Bij die van mij zat het ook zo, zijn stalen pinnetjes die korter zijn dan de breedte van de schakel.

Zie zo ook niets afwijkends van deze foto’s. Hou er wel rekening mee dat er weinig verstel mogelijkheden zijn met deze stalen band. Bij mij zat deze óf te los óf te strak.

2 likes

Heb deze zelf ook, voor zover ik kan zien is dit de real deal. Wel een joekel van een kras op de bezel bij 20 maar daar wordt die niet minder echt van. Moderne klassieker trouwens en draagt super fijn.

1 like

Behoorlijk wat menselijke resten.:roll_eyes:En wat is er met de zijkant vn de band op foto 5? Gezichtsbedrog?
Verder lijkt 't wel prima. En hij loopt in ieder geval :wink:

2 likes

Horloge is in 2019 aangeschaft bij Zeitauktion en is geserviced lees ik net.
Denk dat het allemaal wel snor zit.

Het wordt mijn beater dus die krasjes op de bezel vind ik niet zo erg. :slight_smile:

Dank allemaal.

Good eye!
Dat op de band komt door weerkaatsing. Ik heb een filmpje van het horloge waar dat gewoon strak is.

Op Zealande wel een aanrader :+1:

1 like

ziet er goed uit zou wel effe nog het serie nummer in de lugs weg hallen op de foto s
ook vind ik de band van dit model mooier dan die van de andere


Bezel en bezelring zijn niet goed uitgelijnd.
Ziet er voor de rest wel netjes uit.

2 likes

effe naar de horloge makker recht zetten en hij is weer ready to go hahaha

1 like

Goed gezien!

Goed gezien, maar wat een smerig ogend 3d pijltje is dat zeg :joy:

7 likes

Zo zag de band van mijn Speedmaster date er ook uit, komt door het pen/bus systeem wat in deze banden gebruikt wordt. Ook bij die band had de sluiting bijna geen fijn afstemming. Je moet daardoor een beetje geluk hebben om de band passend te krijgen. Is op te lossen door er een clasp van een latere Seamaster met meer fijn afstemming op te zetten. Als ik het goed heb past een ratcheting PO clasp ook.

Ik weet niet wat de voorgestelde ruilwaarde van dit horloge is, maar er zijn betere exemplaren te vinden.
De lugs zijn gepolijst. Daardoor wat korter geworden. De band/ endlink heeft daardoor speling gekregen.
Verder moet je de insert opnieuw richten want die is scheef in de bezel geplaatst. Dat duidt mij dat de service van 2019 slordig is gedaan. Waarbij je je mag afvragen of en hoe het uurwerk gedaan is.

5 likes

Dank voor je reactie!
Denk dat het wel meevalt. Heb een nette afspraak met meneer. Ik krijg het horloge eerst opgestuurd. Als alles netjes is, stuur ik mijn horloge op. Op de foto’s van het zijaanzicht zien de lugs er gewoon prima uit. Liggend lijkt de band wat omhoog te komen en daardoor lijkt de aansluiting niet goed, denk ik.

Ik ga het zien.

1 like

Wat ruil erop in? Ik denk dat je hem beter kunt laten gaan.

ok, doe er mee wat je wilt. Ik zou hem niet willen.

53142272bd8cb3f4549bd8fff6677f2c57627cc4_2_562x750 a8f7c2cf0ab9dd47016f46262adb7f0556e7176c_2_562x750

1 like

Nou zeg, als beater koop je maar een Casio, deze classic verdient meer. :wink:
En ja, is een een beetje gepolijst maar … ach, als het een goede deal is, doen.