Willen jullie met koetsjh meedenken bij aanvulling collectie?

Lieden,

Het lijkt erop dat ik, collectiewise, in wat rustiger vaarwater ben aanbeland.

Tijdens mijn vakantie heb ik het uitstekend kunnen uithouden met een (meegenomen) two-piece collectie.

Het zijn sinds hun komst, ook mijn meest gedragen horloges en ik wissel ze voor hun doel ((kantoor-)werk en vrijetijd) bijna dagelijks.

Aangezien ik gewoon open sta voor nieuwe inzichten ben ik benieuwd naar jullie mening. Los van wat ik overigens verder nog in de collectie heb.

Traject 1.

Wat mag er naast deze twee, waarbij het budget max 2k is.

Of traject 2.

Daarnaast heb ik ook de blauwe Staudt Petit als dresser.

Fantastisch. Hoewel :thinking: . Als ik hem draag bekruipt me wel het gevoel dat hij zonder overhemdsmouwen voor mijn polsen wel wat klein toont. Wellicht omdat ik inmiddels zo gewend ben aan de daily Chrono die natuurlijk zomaar 4mm groter is.

A. De Staudt Petit vervangen door een blauwe Staudt Praeludium handwinder (want 41mm ipv 37mm)
B. De Staudt Petit vervangen door een iets grotere dresser
C. De Staudt Petit houden en er nog een horloge bij. Wat uitkomt bij traject 1.

Ook hierbij geldt, budget max 2k.

Brand los!

Bedankt!

O ja, Ik wordt onrustig van drukke, lees duiker- of explorer bezels, dus die liever niet.

16 likes

Traject 2, B. Die Chrono is erg mooi. Misschien is het weer tijd voor een GS? :sunglasses:

1 like

Ja, dat zou inderdaad een optie zijn, al heeft het nog niet de voorkeur. Ik heb mezelf wat te gek gemaakt, lees overvoerd “in de kop” met GS, vandaar dat ik daar even pas mee op de plaats gemaakt heb. :sweat_smile:

2 likes

Ok, je hebt dus iets met Sector dials en nummers op de plaat…
Misschien is de Longines Heritage een leuke toevoeging.

De chrono:

of non-chrono:

30 likes

Mooie opties en mooie retro vibe!

Die Chrono is inderdaad wel heel smakelijk.

Dank!

1 like

Duiker erbij?

SPB143 ofzo?

1 like

Als die petit nu ivoor was geweest…. Had je mij mogen berichten. Helaas.

GS sbgv 225 een optie of liever geen heq?

Andere optie een Aquis of een pilot van Oris?

Edit ook geen duiker dus maar ik vind deze flieger wel wat hebben

1 like

Ah, vergeten te vermelden. Ik wordt onrustig van drukke, lees duiker- of explorer bezels.

En gecorrigeerd. :wink:

1 like

Ik heb dat juist bij je Vertex. Die plaat vind ik te druk :rofl: .

1 like

Zoiets?

7 likes

Haq, op niveau GS voor de helft van de prijs, papieren dial.

:heart_eyes:

6 likes

Dank voor het meedenken, maar inderdaad liever geen quartz.

De Petit hoeft overigens niet per se weg.

EDIT: Ja de Big Crown Pointerdate. Op de Ă©Ă©n of andere manier met deze serie een haat-liefde verhouding. De oxblood rode is erg mooi, maar ik weet niet of ik dat snel zat ben. Meerdere gehad, een model als van @HansT, met maanfase is dan wel heel erg mooi.

1 like

Mooi understated. Montblanc maakt zekers mooie modellen. 40mm toch?

1 like

Heb ik gehad, maar de titanium variant gaf me een “te licht” gevoel. Kan het geen naam geven want verder echt wel een fantastisch horloge.

1 like

Ik heb een prachtige Seiko voor je! :sweat_smile: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja en dun!

1 like

Aangezien ik zelf net een Christopher Ward heb besteld moet ik nu natuurlijk iedereen aan de CW hebben :stuck_out_tongue_winking_eye:

Een C1 Moonglow wellicht?

https://www.christopherward.com/dress/c1-moonglow/C01-40AMP1-S00K0-CK.html

3 likes

Als aanvulling op eerder genoemde Longines:

Foto: Monochrome.

8 likes

Snap ik, het is zo jammer dat je op foto’s bij dat horloge het 3D effect van de indices niet ziet, op foto’s is hij inderdaad best druk.

Dies wel druk fratello!

1 like