Willen jullie met koetsjh meedenken bij aanvulling collectie?

Ik herken dit. Vorige week mijn GS verkocht en merk dat nu vooral dit merk bovenaan de -onvermijdelijke- verlanglijst verschijnt.

1 like

Is dit niks voor jou voor erbij dan?

Met die afgewerkte wijzers heb je echt geen lume nodig.

7 likes

Prachtig! En zeker als casual horloge ernaast.

Maar mijn “lume-probleem” zit in het praktische feit dat ik -7,25 en -5,5 heb en heb daarom ook een haat-liefde verhouding met wekkers.

Niet dat ik nu hele nachten op mijn horloge wil liggen kijken, maar het is gewoon verrekte handig om de tijd wat simpeler bij de hand te hebben. Mijn vrouw zit er ook niet op te wachten dat ik om de haverklap vraag: “schat, hoe laat is het?”. :see_no_evil:

Overigens eens, dat elke GS tot nu toe, met bril, in nagenoeg donker fantastisch is af te lezen.

Voor nu heb ik echt een simpele seiko als “nachtklok”. Waarbij de horlogenerd dan zegt: Ja, doe binnenkort dan wel wat leuks, een Tissot PRX of zo. Waanzin natuurlijk, maar toch. :rofl:

EDIT: Overigens heb ik de vraag al eens uitgezet bij Seiko Schiedam. De wijzerplaat van een SBNG005 zou in een 007 moeten passen. Ze zijn alleen een beetje erg huiverig om een losse plaat te bestellen. Dus mag je zelf je twee horloges kopen en de boel dan wel laten omwisselen.

4 likes

:innocent:

2 likes

Dat en met lume. Doe maar. :smiley:

1 like

Top ding Erik

2 likes

En dat voor 3k.

Ik zie trouwens net op Chrono dat ik eindelijk een GS hebt die niet afschrijft. :rofl::+1:
Het is hebt zonder - t ehh. :upside_down_face::shushing_face:

1 like

Dat is best zeldzaam. Net een sbgv245 :joy:

2 likes

Je verkoopt al de rest. En inderdaad, heerlijk.

2 likes

Ahhh, 'n Brunottje gedaan ?

image

Mooie keuze. Super klassieker.

3 likes

Yup. Altijd gezellig daar. :ok_hand:

1 like

So true. En, een pracht horloge !!!

1 like

Dank je!

1 like

Is een Ball dan geen oplossing? Tritiumbuisjes en ik geloof zelfs minder duur dan een gs. Of heb je er al een (gehad)? Dan :zipper_mouth_face:

1 like

Ja, is zeker een optie. Ik heb meerder Balls, Ballen, :thinking: gehad. En inderdaad heel praktisch en mooi, soms wel erg druk. Als ik echt naar het praktische kijk zou ik nog een ex-kunnen terugnemen.

Staat bij Ten2two op de site

Als GS adept zeg ik, uitstellen tot nader order. Wellicht is er ergens volgend jaar, als de kas ook weer is aangevuld, tóch een GS die wel aan de eisen voldoet. :wink:

Waarbij gezegd… Hij is er inmiddels wel…De SBGX343

4 likes

:joy::joy:
Dat verbaast me dan weer niet, er staat me bij dat je genoeg diversiteit hebt (gehad) in je collectie (maar ik weet niet van een ieder wat z’n collectie behelst).

Mooi slaap horloge dan! Hoef je niet op zoek naar die

:joy:

Maar druk idd, al had ik meer zoiets in gedachten

Hoe dan ook, succes met je speurtocht (en je aanstaande gs)!

1 like

Ja precies, dat is gewoon netjes.

Ik neig er op het moment ook naar, maar ik weet dat het volgende week anders kan zijn.

:thinking:

Zoiets zou ik wel kunnen hebben, maar iets van lume op 2 van de 3 is toch wel een must hoor.

Dit is prachtig, maar niet als lume vervanger.

1 like