Ligt vlak bij Ameland,toch? 
Ron
Ligt vlak bij Ameland,toch? 
Ron
Als een stel chovinisten zou je toch moeten weten dat het Nederland is … :+
Lees gewoon de tekst op horloge.info:
Kupe voer uit in zijn kano om de octopus te doden en achtervolgde het daarbij de grote oceaan over. Hij ontdekte een mysterieus land dat door witte wolken was bedenkt. Kupe noemde dit land Aotearoa. In een straat tussen twee eilanden in, wist hij Te Wheke-a-Muturangi eindelijk in te halen en de octopus na een heroïsch gevecht te doden.
Als je het dan niet weet …
Nee joh, ATLANTIS
:~
Het ligt alleszins hier ergens:

Als je het nu niet ziet 
Pampus:D:D
(Meegedaan natuurlijk!)
Heb al mijn vriendinnen mee laten doen. Enne. …zou Blöf ook over díe kust hebben gezongen?
heeft nu niemand in de gaten dat de trekking al op 16 maart was…:S
helaas…
Contest will be drawn on the 16th May 2009 and winners notified by their supplied email address shortly thereafter.
…maar je hoeft niet mee te doen hoor Frans;)
Zie 't al helemaal voor me. Lekker aan 't strand met die tribal klok die langzaam overloopt in de tattoos van mijn linkerarm. Als ik .m win dan verkoop ik .m aan Henk Schiffmacher.
Ik ben nieuw hier en kom uit zeeland, mag ik ook meedoen???
Ik ben nieuw hier en kom uit zeeland, mag ik ook
meedoen???
Nou, ik dacht dat het exclusief was voor forumleden met minstens 10.000 posts. En verder moet je kunnen aantonen dat je een Brietling, een Komega en een Polflot hebt en absoluut nog nooit een Pamerai hebt gedragen:D
Overigens… Ik wil de pret niet bederven, maar op de site staat dat het horloge US$ 1585,- waard is. Hetgeen betekent dat de Douane je nog even feestelijk te grazen neemt als je dit horloge wint!! 
O!!! wat zou ik dan moeten betalen als mijn horloge na volgende week binnen komt?
mmmm… ben niet helemaal wakker blijkbaar…
gelukkig maar, gauw inschrijven maar…(
Frans
Tja, ik heb eens gekeken naar dat model, maar ik vind (vond) Magrette horloges op zich best mooi strak, maar het zou aardig zijn als het eeuwige “geleen” van namen en stijlen een einde kende bij dit bedrijf. Dus laten we de balans nog eens opmaken:
Hmnnn, nee, ik vind dat Magrette nu iets te hard gaat. Natuurlijk zijn veel horloges schuldig aan het lenen en exotisch maken van namen en stijlen, maar het wordt nu wel echt een soort ratjetoe. Nee, ik ben niet onder de indruk. Laat het bedrijf dan verdorie ook een Maori naam adopteren voor dit model, of kent de blanke eigenaar de Maori cultuur eigenlijk helemaal niet goed? Volgens mij vindt McAsey het gewoon “gaaf” (net als al die exotische namen en stijlen) en leent hij het (weer) zonder er in dit geval ook echt iets vanaf te weten, en dat vind ik jammer. De versiering is op zich wel prachtig inderdaad. En nee, Maori cultuur is niet iets waar je hard naar op zoek hoeft in Nieuw Zeeland. Ik zou niet vreemd opkijken als hij straks ook met “aboriginee” stippel-motiefjes komt. Dat mag dan Australisch zijn, maar hij lijkt zich van de oorsprong (en de werkelijke inhoud) van zaken weinig aan te trekken, hoeveel waarde het bedrijf ook mag zeggen te hechten aan het koru symbool (lees maar op de website; ik krijg daar kromme tenen van; klinkt als een Wehkamp reisgids voor Myanmar). Uniek behoeft natuurlijk niet historisch te zijn, maar een beetje meer integriteit vind ik zelf wel zo leuk, zeker bij horloges (“Hey bro, integrity is also an important Maori trait!”) But maybe I’m just being petty…
Roald (Canberra, Australië)