Voor mijn stageopdracht doe ik onderzoek naar de customer journey (aankoopproces) van smartwatches. Dit onderzoek is uitsluitend voor mensen die al eens een smartwatch gekocht hebben.
Jullie zouden mij enorm helpen als jullie mijn enquête zouden invullen. Het invullen van de enquête zal slechts enkele minuten van je tijd in beslag nemen.
Onder de respondenten worden 2 Fossil Q Gen4 display smartwatches ter waarde van €279,- verloot! Op 14 januari 2019 zullen de winnaars per email bericht worden.
Ik snap dat op dit forum voornamelijk liefhebbers zitten van traditionele horloges. Voor mijn onderzoek heb ik echter respondenten nodig die al eens een smartwatch gekocht hebben, en zij zijn zeer lastig te vinden, vandaar dat het onder andere hier probeer. Mochten jullie mensen kennen met een smartwatch dan zou het mij zeer helpen als jullie deze link zouden delen. De respondenten maken bovendien kans op 2 nieuwste generatie smartwatches.
Wat is een display smartwatch? (heb je ze ook zonder display??)
Je zult hier met name mensen vinden die een Smartwatch hebben voor het sporten, zo ook ik. Dan missen Polar, TomTom toch wel.
Misschien ook interessant: ik gebruik mijn Garmin (Fenix 5 voor de geïnteresseerden) bij hardlopen, fietsen, schaatsen, skeeleren, wandelen. Alle mogelijkheden voor meldingen van Whatsapp, mail, telefoon, flitsmeister, e.d. heb ik direct uitgezet. Ik werd gek van dat gepiep en getril aan mijn pols.
Kortom: het zou interessant kunnen zijn om te weten waarvoor mensen hun smartwatch gebruiken. Ik verwacht dat veel mensen, net als bij de computer/laptop, maar 5% van de capaciteiten gebruiken van het apparaat.
Tot zover.
Succes met je onderzoek!!
PS. Ik wil er nog steeds wel een winnen hoor, mooi cadeautje voor mn meisje
Allereerst hartstikke bedankt voor jullie antwoorden! Om even antwoord te geven op je vragen:
Een display smartwatch is een smartwatch met een (touchscreen) display, dit staat ook in de inleiding van de enquete Zogenaamde hybride smartwatches vallen ook in de smartwatch categorie, maar deze zien er uit als een traditioneel horloge maar kunnen wel gaan trillen wanneer je een melding krijgt op je telefoon.
De meeste sporthorloges vallen in de categorie fitness trackers. Deze horloges zijn inderdaad speciaal gemaakt om sportdata bij te houden. Wellicht heb ik dit niet duidelijk genoeg gespecificeerd in mijn enquête.
Vandaar ook de vraag over wat je belangrijk en minder belangrijk vindt aan een smartwatch. De vraag had eventueel iets specifieker gemogen, maar sommige vragen zijn 1 op 1 overgenomen uit een eerder uitgevoerd onderzoek (om zo resultaten te kunnen vergelijken). Dit komt de zogeheten convergente validiteit ten goede.
Ik hoop dat dit duidelijkheid schept. Nogmaals erg bedankt voor het invullen iedereen!
Yep!
Als je naam '96 je leeftijd aanduidt, hoop ik dat je toch meer met de tijd mee wilt gaan.
Als je je nu al als een starre opa gaat gedragen, dan kom je vanzelf in de categorie: “muis tegen het beeldbuis”
Ik draag nog regelmatig mijn Huawei Watch van 2015. En vind het gaaf om er zelf watch faces voor te maken.
Heeft laatst nog weer een grote update gehad. En werkt nog zo smooth als een tierelier
Dus een levensduur van 6 maanden (werd ergens anders beweert op het forum) is trouwens de grootste kul die er is.
Ik ben alleen niet de standaard ‘smartwatch’ koper. Voor mij is het puur een tool om mijn sportactiviteiten bij te houden zonder met een smartphone te moeten lopen. Buiten het sporten heb ik hem nooit om.
Wat een beperkte opvatting van horlogeliefhebbers. Waarom zou iemand niet zowel smartwatches en gewone horloges kunnen gebruiken. De enige reden die ik kan bedenken is dat een smartwatch voornamelijk nuttig is als je hem altijd/vaak draagt en dat je dan weinig gelegenheid hebt om je gewone horloges te dragen.
Wat een onzin zeg. Ik heb een paar behoorlijk dure horloges in bezit en gebruik met plezier m’n smartwatch er bij twee tot 3 keer per week. Puur omdat jullie er niks in zien betekent dat niet dat je meteen in de algemeenheid voor het forum hoeft te spreken.
Dat is pas onzin. Waar zie je mij iets zeggen over smartwatches? En wat heeft het hebben van een smartwatch te maken met de waarde van je andere horloges? Ik zie het niet hoor.
Hij heeft moeite om mensen te vinden met een smartwatch die zijn enquête willen invullen. Ik geef alleen maar aan dat er betere plekken zijn om die mensen te vinden.