Winding crown 168.007 origineel?

Goedemorgen vintage horlogegekkies! Allereerst een heel voorspoedig 2024 gewenst!

Ik kan wel even wat kennis gebruiken van de Omega liefhebbers hier. Ik sta op het punt de knoop door te hakken on een Constellation C shape uit 1963 te kopen.

Nu zie ik de C shape echter voorbij komen met verschillende winding crowns. Mijn vraag is: is de variant op dit exemplaar period correct?

De rest klopt mijns inziens.

Groet, Jackson

1 like

Foto vergeten… :sweat_smile:

3 likes

Kijkend naar andere exemplaren met deze referentie lijkt het erop dat de originele kroon een wat grovere kartel heeft, dit lijkt mij een service kroon.

De secondewijzer is niet origineel, daar is geen twijfel over mogelijk.

3 likes

Kan niks over de kroon zeggen maar ik vind wel dat de wijzerplaat aardig wat bobbeltjes vertoont op het onderste gedeelte. Of zie ik dat verkeerd :smirk:. Zou voor mij een afknapper zijn. Succes met je keuze.

1 like

Voor die 3300 piek moet wel een mooier exemplaar te vinden zijn hoor. :+1:
Ik zou nog even verder kijken.

Zoek ook even op de refs. 168.009, 168.017, 168.027 en 168.029, en filter bij die laatste drie even op goud bij materiaal van de kast.

2 likes

De patina op de wijzerplaat vind ik niet erg, zelfs wel mooi. De scherpe kast viel mij op. Vandaar dat ik dit exemplaar op het oog had. De kroon twijfelde ik wat over omdat er dus verschillende kronen zijn. Deze kroon word idd vaak op de wat latere exemplaren geleverd. Het valt mij wel tegen van deze aanbieder. Er staat duidelijk bij, kroon wijzers en wijzerplaat origineel. :sleepy: heel erg bedankt voor jullie input tot nu toe!

Scherp! Deze is anders dan op andere exemplaren. Zou het wel origineel Omega zijn?

Originele kroon ligt er naast :slight_smile:

Ik heb het wel bij een officiële restaurateur laten doen.

2 likes

Hahah zo die is goed gebruikt :grimacing:

1 like

Op sommige referenties klopt deze kroon wel gewoon. Het gaat mij from dat hij period correct is. Is jouw exemplaar een uit de late jaren 60/ begin 70? Oude kroon is goed gebruikt ja… :sweat_smile:

Eind jaren 60 is deze aangeschaft door mijn opa. En dagelijks gebruikt, dus het restauratiewerk was best veel :slight_smile:

Ferrie Schweitzer heeft deze kroon uitgezocht en geplaatst, ik heb het volste vertrouwen dat hij weet wat de beste optie is.

2 likes

Dez kroon komt idd voor de op later modellen vanaf eind jaren 60. Prachtig om zo’n mooi horloge te hebben van je opa!

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat hij verkocht gaat worden. Er is zelfs al een optie op gedaan en voor nog niet eens de helft van 3300…

De jouwe is geen massief goud, toch?

Zonde.

Dat klopt inderdaad… 14k is die van mij. Dan is die prijs wel weer gerechtvaardigd :smiley:

1 like

Een grotere zonde vind ik het niet dragen. Het inkomende geld gaat naar een horloge die veel en veel meer draagtijd gaat krijgen.

Ah, oké. Door de band dacht ik dat het horloge zelf ook goldcapped was.
Dan is dat bedrag wel erg weinig voor de jouwe. Als je die even netjes (door bijvoorbeeld een Omega gecertificeerde horlogemaker die daar goed in is) laat polijsten is die wel een stuk meer waard hoor.
En die band doet hem (vind ik) weinig goed, beter op een nette leren band zetten. :+1:

1 like