Goedemorgen vintage horlogegekkies! Allereerst een heel voorspoedig 2024 gewenst!
Ik kan wel even wat kennis gebruiken van de Omega liefhebbers hier. Ik sta op het punt de knoop door te hakken on een Constellation C shape uit 1963 te kopen.
Nu zie ik de C shape echter voorbij komen met verschillende winding crowns. Mijn vraag is: is de variant op dit exemplaar period correct?
Kijkend naar andere exemplaren met deze referentie lijkt het erop dat de originele kroon een wat grovere kartel heeft, dit lijkt mij een service kroon.
De secondewijzer is niet origineel, daar is geen twijfel over mogelijk.
Kan niks over de kroon zeggen maar ik vind wel dat de wijzerplaat aardig wat bobbeltjes vertoont op het onderste gedeelte. Of zie ik dat verkeerd . Zou voor mij een afknapper zijn. Succes met je keuze.
De patina op de wijzerplaat vind ik niet erg, zelfs wel mooi. De scherpe kast viel mij op. Vandaar dat ik dit exemplaar op het oog had. De kroon twijfelde ik wat over omdat er dus verschillende kronen zijn. Deze kroon word idd vaak op de wat latere exemplaren geleverd. Het valt mij wel tegen van deze aanbieder. Er staat duidelijk bij, kroon wijzers en wijzerplaat origineel. heel erg bedankt voor jullie input tot nu toe!
Op sommige referenties klopt deze kroon wel gewoon. Het gaat mij from dat hij period correct is. Is jouw exemplaar een uit de late jaren 60/ begin 70? Oude kroon is goed gebruikt ja…
Ah, oké. Door de band dacht ik dat het horloge zelf ook goldcapped was.
Dan is dat bedrag wel erg weinig voor de jouwe. Als je die even netjes (door bijvoorbeeld een Omega gecertificeerde horlogemaker die daar goed in is) laat polijsten is die wel een stuk meer waard hoor.
En die band doet hem (vind ik) weinig goed, beter op een nette leren band zetten.