Had ik al al eens verteld van mijn ervaringen met mijn Swatch van nog geen 250 euro op Schiphol ?
Kortom oude horloges of van weinig waarde geven je geen enkele garantie niet staande te worden gehouden en te maken te krijgen met de incompetentie van de Nederlandsche Douane (nee ik ben geen fan van de gemiddelde Douane ambtenaar gebaseerd op mijn persoonlijke nogal negatieve ervaringen).
Ja inderdaad was vroeger taxichauffeur en ook meerdere slechte ervaringen met koffers leeghalen van zeelui en alles weer erin smijten door douane ambtenaren dus weet daar alles van helaas.
Zelf 1 keer een controle gehad in België.
Alle laatste keren gevlogen via Duitsland, Keulen en Düsseldorf.
Daar nooit iets gezien van douane.
Ja bordjes met als je iets aan te geven hebt die kant op.
Maar nergens personeel, geen enkele keer.
Zegt natuurlijk niks.
Hoe worden jullie toch allemaal gecontroleerd op een horloge op Schiphol??
Ik ben een aantal jaren wekelijks op en neer gevlogen naar verschillende landen en overal horloges gekocht, ook in andere landen en Schiphol.
Heb nog nooit ook maar iets in de buurt van een vraag gekregen over wat voor horloge ik om had en waar ik deze gekocht had….
jij ziet er lief uit denk ik…
Maar inderdaad zelfs ik helemaal onder de tattoos wordt nooit om iets gevraagd.
Vraag mij ook af wat je moet doen om gecontroleerd te worden.
Voor jou zijn ze bang misschien
Mijn koffer is 1 keer gecontroleerd, jaar of 12 terug in België.
Koffer was toen ook erg zwaar.
Weet niet of dat dan een aanleiding is.
Zat verder niks ook.
Ik krijg tot nu toe wel iedere keer een drugstest op de Canarische eilanden als ik vertrek.
Weet ook niet waarom.
Heb meestal zakjes suiker in de handbagage.
Ziet misschien verdacht uit.
En wat pillen zoals paracetamol en ibuprofen.
Drugstest op de bagage bedoel ik dan.
Gaan ze met een of ander staafje even overal langs.
Maar goed vind het sowieso nergens op slaan.
Als ik vanuit Nederland vertrek en ik koop op Schiphol een horloge tax free, dan hoef ik dat niet aan te geven bij terugkomst volgens de regels.
Maar als ik dat zelfde horloge koop in Spanje tegen dezelfde prijs dan weer wel.
In mijn ogen niet echt eerlijk.
Onderstaande foto als voorbeeld. Prijsverschil Schiphol.
Als ik nu een super goedkope vlucht boek vanaf Schiphol, aanbieding van een paar tientjes
Door de douane ga.
Een horloge koop.
En dan is in een keer iemand ziek en ga ik toch maar niet.
Ja inderdaad zo krom als de nacht.
Snap jij het nog.
Ik niet meer helaas
Nou, niet zozeer voor m’n horloge. Maar hier werd wel even bij stilgestaan…
Nu is het wel zo, dat er weinig merken zijn waarop je geen korting kunt krijgen. Ik vermoed echter niet dat je op Schiphol hier nog iets vanaf kunt lullen…
Irritant he regels!!!
Dutch Rambo
Haha. Het was ook in Duitsland, Spanje en Italië dat dit opviel. Ik vermoed dat de Schiphol mensen dit wel herkennen
Naar de kloteeee….op Lanzaroteee
Nou zo dus, regelmatig naar Geneve, London, Houston, Singapore, Perth,Tel Aviv, Luanda, Kuala Lumpur, CapeTown, Luxembourg, Parijs, Mephis, MexicoCity, New Orleans en dan vergeet ik er nog wel een paar En dat dan +- 15 jaar minimaal 2 bestemmingen per maand.
Zoals ik al zei, weinig leuke ervaringen te melden met Douane Abmtenaren, maar vooruit de slechtste ervaringen deed ik op stelselmatig in Israël, daar ga ik echt NOOIT meer naar toe.
met die boeventronie van jou snap ik wel dat je eruit wordt gepikt hoor.
Echt hè. Ben nog in geen enkel land gecontroleerd op horloges. Blijft voor mij een hypothetische discussie dit
(Totdat ik die pelagos ooit ga halen )