Windowshoppen op Lanzarote.

Maart dit jaar ook op vakantie geweest naar Lanzarote. 2e dag van onze vakantie ook een bezoekje gebracht aan deze juwelier om de Tudor bb58 blauw te bezichtigen. Na wat slagen op de rekenmachine schreef ze op een notitieblokje dat ik hem mee kon nemen voor €3.000, uiteindelijk de deal niet beklonken aangezien we net op Lanzarote waren.

Aan het einde van de vakantie wilde ik toch de trekker overhalen om de bb58 te gaan kopen. Ik zag in de vitrine ook een Tudor chrono white dial (79360N) deze wilde ik ook gelijk passen. Ik vond ze beide zo mooi dat ik een combi deal wilde maken en vroeg naar de prijs. Ineen keer gelde de korting niet meer op de bb58 voor 3K en op de Tudor chrono 79360N mochten ze überhaupt geen korting geven (iets met supply and demand). Terwijl ze in de hele winkel promoten met “duty free” konden ze plots geen korting meer geven op Tudor horloges. Wat resulteerde dat ik beide horloges kon kopen voor “normale” prijzen zoals aangeboden op de Tudor site.
Zoals je kan begrijpen was de hele aankoop experience daardoor helemaal verpest, een luxe horloge kopen moet leuk zijn vooral als je zo’n bedrag wegbrengt naar zo’n juwelier.

Ja vreemde situatie.
Wel zonde ook ja.
Zelfde verkoper of andere.

Denk dat ze, nadat je een eerste keer na onderhandelen de trekker niet over haalde, ze mogelijk geen vertrouwen hadden dat je dat de tweede keer wel ging doen…

:speaking_head:Next customer please…!!!

Ja heel bizar! Zelfde verkoper.
Ze moest wel alles navragen bij zo’n oud ventje, waarschijnlijk was dat de manager of eigenaar van die zaak.
Die zat achterover gezakt in zijn stoel en was nog te beroerd om fatsoenlijk met mij om de tafel te zitten, hahah.
Misschien was ik teveel eisend waardoor ze die horloges niet meer aan mij gunde? Who knows.

Misschien hebben andere hier op het forum wel goede ervaringen met deze juwelier.

In ieder geval nog veel plezier op Lanzarote!

1 like

Sales personeel daar was ook een aanfluiting. Begon een leuk verhaal op te hangen dat de bezel van de BB58 (blauw) een ceramische bezel had :joy:

1 like

Gewoon pech gehad. Nederlanders staan in Spanje eenmaal bekend om “…kijken kijken, niet kopen…”

Ja was bij mij ook.
Kwam ook de oude man, maar kwam wel naar me toe en sprak over de horloges met me.
Natuurlijk met de hoop dat ik die kocht.

En jij kocht ook niets, wat maar weer zijn beeld van de Nederlander bevestigt: “Kijken, kijken, niet kopen!” :wink:

Werkte ook een jonge man, ergens in de 20, die was wel aardig en lachte veel.

Ja dacht er zelf al aan omdat net te typen hahaha

1 like

Die wat ik gepast heb en interesse in had wel vond ik helaas te groot voor mij. 42 mm, die Tag wat ik zei.
En om dan maar iets anders te kopen puur om het kopen is ook weer zoiets.
Maar was toch een flink stuk groter dan mijn Longines, even er naast gelegt ter vergelijking.
Ondanks dat het maar 3 mm verschil is leek het veel meer.

Er waren net Nederlanders geweest die een Tudor gekocht hadden, althans tijdens mijn bezoek.
Misschien had die bij mij ook weer hoop :rofl:

Ja, maar 3mm meer of minder, voor een horloge, is echt wel substantieel. En natuurlijk moet je niet zomaar iets kopen! :grin: Is een BB58 niets voor jou? Hadden ze toch ook?

Ja vind de Tudors in het echt mooier dan dat ik ze tot nu toe op foto gezien had.
En zijn wat kleiner ook ja.

Binnen ging mijn aandacht vooral na die ene tag, dus afgeleid van de Tudors hahaha.
Maar wie weet, ben er nog een dag of 12.

Maar misschien zelfde verhaal als hierboven, tweede keer geen korting :rofl:

Ik ga elk jaar 1 of 2 keer naar 1 van de Canarische Eilanden. Dit jaar voor het eerst naar Lanzarote, mijn ervaring is dat je meestal leuke zasken kunt doen bij een juwelier daar. Beste ervaring heb ik bij Geneva company op Gran Canaria, in de winkel kun je meestal leuk handelen (lager dan de prijzen op de website) , voor al de vestiging in Maspalomas GENEVE BOULEVARD FARO II Luxury Watch and Jewellery in Gran Canaria | Geneve Company - Geneve Company

Coole festina :wink: