Winkel/Dealer Seiko / Omega met veel aanbod gezocht

Beste horlogeliefhebbers,

Weten jullie een Dealer/Juwelier in Nederland waar ze een zeer uitgebreid aanbod hebben van Seiko en Omega? Ik woon in Noord-brabant, en heb de afgelopen weken bij gelegenheid in en rondom Eindhoven bij juweliers gecheckt, maar ik vind de aanbodvarieteit vrij smal.

Ik ben bereid om ervoor naar de randstad reizen, mits het aanbod dan ook echt zeer groot is. Ik koop liever in een winkel dan online.

Is het Seiko Center in Amsterdam interessant? (De website vind ik een aanfluiting qua informatie.)

Alvast bedankt!
Groet,
Rogier

René Kahlé in Laren heeft een uitgebreid Omega aanbod.
Nu ook 30% korting op verschillende modellen van Omega (tu)

Seiko center heeft een keurige selectie. Niet extreem groot maar volgens mij hebben ze de meest interessante modellen wel staan (ook de duurdere Grand Seiko’s bijvoorbeeld). Direct daar in de buurt zit ook Ace & Spyer (op honderd meter) met een redelijk aanbod Omega’s. Reuter Diamonds zit ook om de hoek met een leuk aanbod (IWC, Breitling en JLC bijvoorbeeld). Amsterdam Diamond Center op de Dam is dan ook niet ver (ook Omega) net als Van Pampus op het Damrak.

Je kunt ook de andere kant oplopen, via de Leidsestraat richting de PC Hooftstraat. Daar heb je ondermeer Schaap en Citroen en de Tourbillon Boutique. Einde van de PC Hooft vervolgens Ace & Dik aan de van Baerlestraat.

Kun je echt een mooie selectie zien. Indien met het OV beginnen bij het CS en dan gewoon lopend de route doen. Aan het eind evt. met de tram terug naar CS of naar de winkel waar je wil kopen natuurlijk. Met de auto precies andersom. Parkeren in Amsterdam Zuid en lopend de stad in.

Zijn nog genoeg andere leuke adressen natuurlijk (AWCO onder meer voor de vintage) maar die liggen meestal net iets meer uit de(ze) route.

Zijn er bepaalde modellen die vooral je interesse hebben?

Hallo Rogier,
in 's -Hertogenbosch: Hinthamerpromenade zit Ton van Grinsven. heb hier vorige week nog wat Po en Speedmasters gepast van Omega.
Om de hoek in de Kerkstraat zit Anny van Buul. Hebben een behoorlijke collectie Seiko… in ieder geval dichter bij dan A’dam.

welk model zoek je?

Bedankt voor jullie reacties met veel nuttige inhoud, hier heb ik wat aan! :slight_smile:

Klassieke modellen met automaat en een metalen bracelet spreken mij het meest aan. Het horloge mag best fors zijn (42-44 mm), maar niet groter dan dit. En met een klassiek model bedoel ik veelal een “diverswatch”, maar ook sommige Chronografen vind ik erg mooi. Een doorkijkglas naar het mechaniek aan de onderzijde wat ik een leuke plus.

Ik heb in mijn jeugd een Seiko automaat gekregen, was een gift van mijn vader, dus Seiko heeft voor mij sentimentele waarde. Als ik besluit om een Seiko te kopen dan is mijn budget +/- 1000 euro.

Maar een merk als Omega heeft mij ook altijd erg getrokken, mocht ik besluiten voor een Omega te gaan, dan is mijn budget 2500 euro, al zal ik dit toch omhoog moeten tillen wil ik bijv. een Omega Seamaster aanschaffen. Hier moet ik nog even over nadenken.

Wegens het +/- 1500 euro verschil moet ik hierover natuurlijk goed nadenken. Ik ben geen verzamelaar, dus het is 1 horloge waar ik de komende 15 jaar en langer van wil gaan genieten. Dit is voor mij een sterke reden om de aanschaf meteen “goed” te doen.

Groet,
Rogier

check eens william wien!

de nieuwe SMP keramisch…

Gave foto Frenk, mooi om het reliëf te zien van de indices(tu) Nieuwe aanwinst somsis?

Ik zou naar Amsterdam gaan, al was het om alleen maar ook de luxe modellen van Seiko te zien.

Ook deze Speedmaster van William Wien, nieuw voor een nette prijs.

HVV Schreef:

Ook deze Speedmaster van William Wien, nieuw voor
een nette prijs.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ETA4VLYK-D.jpg

william heeftzkere mooie klokjes voor n leuk prijsje. maar de collectie is wat beperkt. als je de breedte opzoekt en aan t orienteren bent, dan kun je denk ik beter een dealer bezoeken die vele modellen en varianten heeft liggen.

Arno Schreef:

Hallo Rogier,
in 's -Hertogenbosch: Hinthamerpromenade zit Ton
van Grinsven. heb hier vorige week nog wat Po en
Speedmasters gepast van Omega.
Om de hoek in de Kerkstraat zit Anny van Buul.
Hebben een behoorlijke collectie Seiko…

Plus SC op de hoek bij Anny van Buul

HVV Schreef:

Ook deze Speedmaster van William Wien, nieuw voor
een nette prijs.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ETA4VLYK-D.jpg

Prachtig! De speedmaster day-date is tegenwoordig uit de collectie…?