Winkels die vintage horloges verkopen

Ha allen,

In de regio Rotterdam ben ik op zoek naar verkooppunten voor vintage horloges in de prijscategorie tot maximaal 500 euro.

Het liefst wil ik een Exactus uit de jaren 50 of 60 kopen, waarvan de verkoper tot op zekere hoogte kan garanderen dat het binnenwerk in orde is. Online worden verschillende horloges van Exactus aangeboden, voor 160 euro tot 200 euro, bijvoorbeeld:

Alleen heb ik geen idee of het binnenwerk dan in orde is. Gezien de lage prijzen, vermoed ik van niet.

De reden: Ik heb een Exactus gekocht op een veiling. Die is kapotgevallen en moet worden gerepareerd. Ik heb een offerte gekregen en de verwachting is dat er voor 450 euro aan moet worden gerepareerd. Voordat ik beslis of het de moeite is om te repareren wil ik bekijken wat ik kan kopen voor die prijs.

Mijn vraag in het kort:

In welke winkels worden vintage horloges nagekeken en verkocht, voor onder de 500 euro?

Veel dank, Luuk

4 likes

Ik denk niet dat er “vintage winkels” zijn die een prijsplafond van €500 aanhouden. En wat maakt dat uit? Jij bepaalt toch zelf hoeveel je wil betalen?

1 like

Welkom op de community Luuk! Wat is het precies voor horloge? Wat heb je er voor betaald? Gold plated of massief goud?

Hoe ver ligt ie in de kreukels?

Heb je al gekeken in dit topic wie bij jou in de buurt zit om dit evt te laten repareren?

Kan denk ik voor minder, maar dat hangt af van hoe erg het kapot is.

Nee, er hoeft ook geen prijs plafond te zijn. Maar bijvoorbeeld bij twee wknkels in amsterdam begint het pas bij 1000 euro.

Ja dit heb ik gezien. De maker staat ook op die kaart. Maar ik ben met op zoek naar winkels waar ik het aanbod van onder 500 kan bekijken.

1 like

Kijk eens bij https://www.thehandsoftime.nl/vintage

Klein aanbod maar wel enkele < €500

2 likes

Top, die actie heb je al genomen. Tja, je moet mi een beetje geluk hebben. In Leeuwarden zat een horlogemaker/verkoper, maar inmiddels ter ziele geloof ik. In Nijmegen heb je Mark Uyen die wel eens wat heeft.

2 likes

Een beschrijving van het horloge met een paar foto’s erbij en een adres wie €450 vraagt kan een hoop verduidelijken denk ik.

De winkels die jij zoekt zijn er (regio 010) niet. Heel simpel. Anders wist ik het wel. :man_shrugging:

Reken altijd op de extra kosten van een service, als dit al is uitgevoerd is het vaak prutswerk. Dit ook uit geruime ervaring, vooral van verontruste eigenaren die dan vaak bij mij aankloppen. Uurwerk druipt dan vaak van de olie of staat kurkdroog.

Da’s de moderne tijd. Niks gaat meer voor een koopje; en deze horloges zijn vaak wel goed geserviced.

4 likes

Ja dat zou ik me kunnen best voorstellen. Het kan best zo zijn dat handel in oude horloges van onder de 1000 euro te weinig oplevert. Zeker als het niet van een populair merk is. Omega kom ik wel tegen in winkels.

Ik heb een horlogewinkel in Leeuwarden bezocht. Die had een Omega staan voor 500 euro, maar gaf er geen enkele garantie op. “nooit opengedraaid, geen idee wat er in zit, het loopt dus verkopen we het.”

Ik vind klokjes in deze categorie alleen via online veilingen. Maar ik wil het liefst van een plek kopen waar ik naar kan terug gaan voor onderhoud.

Zijn er niet. :upside_down_face: Prove me wrong!

1 like

@Luukexactus Goede vintage horloges kopen en laten onderhouden is vaak een prijzige zaak. Ik heb 2 erfstukken laten servicen en repareren en bij 1 was dat qua kosten boven de marktwaarde. De emotionele waarde gaf de doorslag.

3 likes

Wanneer je ook Leeuwarden al noemt, durf ik wat verder uit de regio Rotterdam verwijzen. :wink:
Mercurius juweliers Assen. Hebben ook vintage van rond de 150/ 250 euro. Verzorgen ook onderhoud. Ging er regelmatig kijken toen ik in die regio werkte. Klik maar op occasions.

Ik zocht ook nog op Tijdloos in Leiden. Mij ook bekend. Die servicen ook zelf. Maar verhuist, wel te vinden met Google. Wat duurder segment.
Maar geld kost het altijd. Goed onderhoud moet betaald worden.

4 likes

Schiet me te binnen: in zierikzee zit Angelini die op afspraak open is.

Wat is er precies kapot aan jouw horloge?
Kun je niet op zoek gaan naar een donor om jouw horloge mee te repareren?
Als het alleen het uurwerk betreft, wat voor caliber zit er in?
Zo zie je maar, jouw vraag roept ook weer vragen op :wink:

edit:
Nog wat vragen…,
Moet het echt een horloge uit de winkel zijn?
Hier op het forum worden vaak ook mooie jaren '50 horloges aangeboden nl.
Je zou ook een gevraagd topic kunnen openen en kijken wat je wordt aangeboden.

4 likes

Ik heb ook al een paar vragen aan TS gesteld over het horloge maar nog geen informatie gekregen en een paar foto’s zou ook veel verduidelijken.

Een topic in “gevraagd” openen kan pas vanaf TL-2.

2 likes

Dan moet hij ff aan de bak… :wink:

Nogal ja, ik ben al bijna een jaar flink actief en heel benieuwd of ik binnenkort promotie krijg :grin:

3 likes

Exact(tus) :wink:

3 likes