Wintertijd: wanneer, hoe laat zet jij jouw horloge(s) dit weekend op de juiste tijd ?

Dat vind ik het heerlijke van automaten. Staan naar een paar dagen stil en als ik ze ga dragen zet ik ze goed. Geen ge-etter meer met Quartz horloges goed zetten met zomer of wintertijd, love it! :sunglasses::+1:
Het enige horloge dat ik nog goed moet zetten is mijn Eterna Sonic Electronic ESA9162 die ooit van mijn opa geweest is, die er helaas niet meer is. En het goed zetten van dit specifieke horloge op zijn tijd vind ik dan ook helemaal niet erg. :blush:

3 likes

Uurverzet van de Aqua Terra is toch wel handig, 2x per jaar…

Haha, nee joh. Dat is een bekende gay-test.
Mannen die zien dat het pijltje verkeerd staat, keken meer naar de tijd dan naar de tiet.

Je bent 100% geslaagd voor de test!
:joy:

2 likes

Wat een werk zeg :sweat_smile::sweat_smile:… blij dat de zomertijd er misschien uit gaat … :grin:

1 like

:grin:

Gisteravond de quatzen gelijk gezet, leek mij het handigst ze een uurtje stil te zetten.

Dat vond de BKF wel grappig:

:flushed: :joy:

1 like

Automaat kan je toch uurtje stilzetten door de kroon uit te trekken
En dan weer op tijd zetten

Niet bij alle automaten, bv niet bij de 7S26.

Voor zover ik weet werkt dit wel altijd bij quartz uurwerken.

1 like

Kroon twee keer uit en Mn horloges stoppen

1 like

Gewoon goedzetten voordat je hem omdoet, ik neem aan dat iedereen met een mechanisch horloge dit wekelijks of maandelijks doet gezien die dingen steeds stil gaan staan na een aantal dagen.

4 likes

Goed, vier quartz horloges en één electrische een uur teruggezet. De vijfde quartz volgt om drie uur.

1 like

Heb dus nachtdienst en dus ook een uur langer werken zonder dat deze uitbetaald gaat worden .
Horloge dus maar gelijk bij aanvang dienst al een uur terug gezet .

1 like

Vanmorgen al 5 quartzhorloges teruggezet. De oude handwinder Waltham net.

Morgenochtend of middag…

Ik denk dat ik dit doe zoals de meeste HFers: je actuele horloge een uur terug zetten en de rest als je ze weer pakt. Ik gebruik geen winders dus moet je toch altijd opnieuw instellen.

Ik zet ze in de ochtend ‘goed’ , dat volstaat voor mij.

Overigens…dit wordt de eerste keer bij mij ook met een Perpetual Calender… Dat wordt gewoon een uurtje terug draaien hoor… Bij vooruit draaien (23 uur dan…) moet ik alles ook weer opnieuw instellen…

Ik heb mij overigens recentelijk, door een juwelier, laten vertellen dat het heden ten dagen niet meer zoveel uitmaakt om een horloge tegen de gebruikelijke richting in goed te zetten (dus terug te zetten). Dat was in vroegere tijden anders, toen schijnt het binnenwerk kwetsbaarder te zijn geweest dat tegenwoordig.
Daar tegenover…ik heb mij ook wel eens laten vertellen dat je ‘van horen zeggen het meest liegt’…

Verroest, het is nog maar zeven voor twaalf😀

1 like

:joy: je bent er vroeg bij Hans!

1 like

De klok in mijn radio heb ik net een uur terug gezet, de oven en de keukenklok doe ik morgen, net als de tijdschakelaars. De hele stapel aan Casio G-Shocks (muv de multiband6-loze mudman) doet het allemaal lekker zelf en de Seikos zet ik morgenochtend wel gelijk, ook weer prettig om dan alles weer op de seconde strak te laten lopen met de atoomklok.

Ik zet mijn Globemaster een uur terug met de GMT functie. Maar dat maakt allemaal eigenlijk geen zak uit. Want in de loop van de week is deze weer leeg en moet ik hem alsnog opnieuw instellen als ik deze weer uit de doos pak. Dit geldt ook voor al mijn andere horloges. Dus eigenlijk maakt het niks uit.