Wis block.....heb je dat ook wel eens?

Ik ben heel blij met mijn Squale een heerlijke duiker met een eigen gezicht die zeer veel draagtijd krijgt.

Aangezien ik flink heb opgeruimd heb ik aardig wat fondsen en naast de Squale is dit mijn huidige collectie.

Niet echt bijzonder en de kist zou worden aangevuld met een Geckota C1 Chrono.

Bij aankomst was de liefde snel verdwenen en na een later inspectie was de chronowijzer niet goed uitgelijnd. Deze is dus terug gegaan en het geld is al weer retour gegaan ware het niet dat het 6 tot 10 werkdagen duurt voor Paypal het vrijgeeft.
Er staan vele horloges op mijn lijstje waaronder deze exemplaren.

Ik hou wel van een beetje goud. De vlindersluiting van de zwarte staat me echter tegen. Heb er soms wat problemen mee gehad dat deze open springt wanneer ik mijn pols buig. Dit gebeurde met mijn Tissot PRS516 maar is door Tissot redelijk verholpen. Het gebeurt nu incidenteel.
Gisteren maar even een winkelcentrum in geweest om eens wat modellen te bekijken. Dat is toch wat anders als internet shoppen.
Ik zag de Longines Hydroconquest in het zwart. De quartz 39mm en de automatic 41 en 44. De laatste is gewoon echt te groot en een 39mm automaat zou perfect zijn. De blauwe bicolor vind ik erg aantrekkelijk maar is er als automaat alleen in 41mm

Ook de Hamilton duikers waren in de race maar achteraf gezien vind ik deze toch iets te gewoon.

Ik kwam ook langs bij Juwelier Siebel maar wat een prutzaak is dat. Alleen sierraden op ooghoogte in de etalage en alle horloges op de onderste planken. Na een paar kniebuigingen was ik snel klaar bij deze zaak.
Ik heb een voorliefde voor duikers en heb heel veel Seiko turtles gezien. Ook de Padi versies en de blauwe turtle. Seiko is helaas geen optie meer voor me. Van de twaalf Seiko’s die ik heb gezien waren er welgeteld 2 waarbij de chapter ring goed uitgelijnd was. Ik heb me nu al te vaak gestoten hieraan en Seiko duikers zijn niet meer aan mij besteed. Misschien eens een Armida A1 42mm proberen?

Bij een goedkoop boetiekje zag ik wat Festina horloges. Festina was vroeger een “echt” merk en er lagen een paar retro modellen uit vervlogen tijden. Welliswaar met een quartz uurwerk maar ze zagen er leuk uit. De prijs lag rond de 130 euro dus dat is te overzien. Ik wilde deze niet onthouden.
Leuk voor erbij maar dat is het hem nu eigenlijk. De Squale koste toch een aardige duit. Gelukkig kon ik de helft van de prijs afdoen met geld dat ik had gewonnen met een dart toernooi maar dit terzijde. Eentje voor erbij flipper ik altijd snel door en ik wil gewoon een keeper zien te scoren. Het is lastig kiezen en misschien moet ik gewoon even rustig wachten. Het fonds brandt alleen en ik wordt daar onrustig van. Binnenkort maar weer eens bij een aantal ander juweliers langs…wordt vervolgd…

2 likes

Leuk verslag,ik zou zeggen veel succes met je zoektocht en doe het rustig aan je kan je geld immers maar 1 keer uitgeven

de flipperaars geven hetzelfde geld x op x weer uit… :sunglasses:

1 like

Ja je levert maar iets in :wink:

Dat kan ik bijna niet voorstellen uiteindelijk kost het altijd geld

Mijn beste,

Kies je eigen weg kies je eigen spel en geniet van elk moment!!
Wat is het toch een heerlijke HorlogeHobby!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

De zoektocht is leuk. Dat brandende gevoel niet. :wink:
Ik heb het gevoel dat er een Certina gaat komen…
Succes!