Just do it!
Om te oefenen zou je kunnen beginnen met modden van een bestaande seiko. Dat is toch iets eenvoudiger dan volledig opbouwen. Mn wijzers plaatsen vergt wat oefening. En die stem op de juiste maat krijgen vind ik een valkuil.
Just do it!
Om te oefenen zou je kunnen beginnen met modden van een bestaande seiko. Dat is toch iets eenvoudiger dan volledig opbouwen. Mn wijzers plaatsen vergt wat oefening. En die stem op de juiste maat krijgen vind ik een valkuil.
SRPE, is dat zo’n nieuwe 5 met gladde bezel?
Daar zou zo’n plaat wel op passen denk ik. Die van yobokies zijn meestal bedoeld voor Seiko 7S25/26 uurwerken en afgeleiden daarvan.
Die gaat effe appen idd! Thanks
Klopt, ik heb contact gehad met Harold die zij dat het mogelijk was. Ik moet nu alleen nog de boel bestellen en ergens een hulp vinden die mij kan helpen met het maken van mijn eerste mod.
Even een snelle photoshop:
Leuk gedaan mooi.
Maar wat kost zoiets? Deze dus bij elkaar?
Het horloge kan je voor rond de €200 vinden op Chrono24, de dial + wijzers is €83, ik zit alleen nog te twijfelen over de chapterring. Ik kan de OEM gebruiken dan heb je twee keer de minutenmarkers. Of een polished inlay, dan komt er nog €27 bovenop. Daarbij komt dat ik nul gereedschap heb dus dat moet er ook nog bij.
Aan onderdelen was het 350 euro en kwam nog iets van 50 euro inport/btw bij (waarde zal dus iets lager opgegeven zijn door de verkoper, want anders zou het 25% extra moeten zijn)
Om de chapterring te vervangen moet het glas eruit, dus tooltje is nodig
(Bij skx-en in ieder geval)
Ja en de wijzers moeten eraf. En de caseback moet losgedraaid worden.
Dankjewel voor het antwoord.
Vind ik toch een dure hobby voor deze.
Maar wel leuk gedaan.
Effe tools inslaan dus
Inderdaad, en ervaring , Eerst maar eens oefenen op een ouwe.
Is het gereedschap van ome Alie, wat je ook op Bol.com kan vinden voldoende? Of moet ik echt hoogwaardig spul hebben?
Ik heb ook dat type/prijsniveau glazenpers, voldoet prima.
Zo’n setje heb ik niet, maar bv de kastopener die ik heb zal niet veel beter zijn dan die daarin zit.
Meeste zal prima werken voor een enkele mod
Om wijzers eraf te halen en weer te zetten heb je nog meer tools nodig.
En vergeet de rodico niet…
Er staat er nu een op de planning, maar ik ken mezelf dus daar zal het vast niet bij blijven
Tof DIY topic! Mooi stap voor stap beschreven wat je gedaan hebt!
Mooi eind resultaat ook!
LEUK
Ga ik ook doen, goed resultaat man !
Daar kan Seiko nog wat van leren!
Leuk project en prima eindresultaat!
Hiermee leer je vooral het horloge ‘af’ te bouwen, zijn er ook van dit soort hobby pakketten om wat meer te leren over een uurwerk? Of kan ik dan beter meteen naar Schoonhoven toe?
Mooie mod en het enthousiasme spat van de tekst af.
Goede vraag, geen idee. Zou wel cool zijn.