Ben benieuwd of jullie een set aan kunnen bevelen voor het zelf wisselen van horloge banden? Bijvoorbeeld zelf staal omzetten naar rubber. Er zijn veel setjes te koop, maar betwijfel de kwaliteit bij velen. Wil daarnaast uiteraard het horloge niet beschadigen.
Een mes werkt… En anders een bergeon 6767-F.
Hier is al behoorlijk wat over te vinden op het forum, even de zoekfunctie gebruiken en je krijgt genoeg tips.
Als je handig genoeg bent kan je het ook gewoon met een microschroevendraaier, natuurlijk zou ik dit niet proberen bij een Patek of Vacheron
Werkt bij mij veel sneller als bij een Bergeon
Gewoon een Bergeon tooltje. Kost 2 tientjes, goede kwaliteit en werkt prima.
Net even de zoekfunctie gebruikt en heb inderdaad een Bergeon besteld via Amazon.de. Dank voor de tips!
Goeie keus! Succes met het wisselen.
Oris (65) levert er een tooltje bij. 1 kant voor de microverstelling van de band (klein rond uiteinde) en de andere kant om de banden te wisselen (mini “vorkje”) Je krijgt er zelfs een natobandje bij. Ik ben momenteel te lui om naar boven te lopen en hem te pakken anders had ik er een foto van gemaakt. Maar zelfs ik kan het daarmee zonder ooit eerder gedaan te hebben. Er zijn ook instructiefilmpjes op YouTube te vinden.
Deze chunky AS een week om en hij loopt 3 seconden vóór… Schandalig… Goed afgeregeld deze 2824:ok_hand:t3:
En waarom post jij dat in dit topic?
Fout-Fout 🥴🥴!!!