Wisselen jullie groot en klein af?

Als ik een paar dagen mijn Ball Ceramic V gedragen heb, vind ik die helemaal niet groot meer, en voelt mijn JLC Reserve de Marche (die ongeveer een derde weegt denk ik) als een ukkie.
Duurt nooit lang; na zoveel jaren (al 9 jaar trouwe dienst) voelt de RdM al snel weer “gewoon”.

Na twee dagen JLC voelt de Ball weer als een blok aan m’n been, maar na een uurtje of wat weer helemaal aan gewend en weer helemaal vertrouwd.

Hebben jullie dat ook ? Alles tussen 37 en 43mm voelt na een uurtje heel vertrouwd, maar in het begin even “gek”…

Groet
Mark

extremer soms zelfs, 33 mm vintage tot een orsa 45 mm. Kan ze niet elk moment beide waarderen, maar de ene keer wil ik klein en bescheiden, de andere keer groot en opvallender :smiley: Heerlijk, meerdere horloges in de collectie

Naar mijn werk klein, de Alpha Sub of de 36mm Seiko militairy, 's avonds en het weekend graag een maatje groter. Lekker wisselen. :slight_smile:

Het verschil is inderdaad groot! Juist het wisselen (bij mij van 34 naar 45 mm) vind ik leuk, weer even wennen aan een nieuw horloge:) Anders raak je er ook zo gewend (verwend) aan:D

MarkV Schreef:

Als ik een paar dagen mijn Ball Ceramic V gedragen
heb, vind ik die helemaal niet groot meer, en
voelt mijn JLC Reserve de Marche (die ongeveer een
derde weegt denk ik) als een ukkie.
Duurt nooit lang; na zoveel jaren (al 9 jaar
trouwe dienst) voelt de RdM al snel weer
"gewoon".

Na twee dagen JLC voelt de Ball weer als een blok
aan m’n been, maar na een uurtje of wat weer
helemaal aan gewend en weer helemaal vertrouwd.

Hebben jullie dat ook ? Alles tussen 37 en 43mm
voelt na een uurtje heel vertrouwd, maar in het
begin even “gek”…

Groet
Mark

Meestal wel, maar soms duurt het wat langer. Maar dat niet vertrouwde is ook leuk.

Mijn kleinste horloge is een 34mm (vintage Omega Seamster DeVille) en mijn grootste horloge is een 45mm (Pellikaan Timing).

In het begin even wennen, maar na een paar uur weet ik niet beter.

NicoB)-

Kijk - dat zijn pas extremen :slight_smile:

ik dacht altijd dat ik met 36 mm horloges wel tevreden kan zijn, maar wil nu wel groter dan 40 mm

gewoon een dikke klok is ook wel fijner.

van de goedkopere klokken wil ik niets groot hebben, dus geen tw steel of uboat

Ik heb nix klein. de grootste is 47 mm en de kleinste nog altijd 42 mm
De 42 mm vind ik eigenlijk aan de kleine kant.:+ Deze draag ik dus zelden.
Ik hou wel van een beetje gewicht aan de pols.

Grt,

L.R.

Ik heb vaak het gevoel even niets om te hebben als ik een vintage 35 tm 38mm omdoe na bijv een steinnhart OVM of een SMP 300.

Draag kleiner dan 38mm dan ook zelden.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

n visser Schreef:

Ik heb vaak het gevoel even niets om te hebben als
ik een vintage 35 tm 38mm omdoe na bijv een
steinnhart OVM of een SMP 300.

Dat hangt voor mij ook af van het klokje en bandje. M’n Seagull 1963 is niet groot, maar best dik en icm een licht nato bandje wiebelt ie best om m’n pols en voel em daardoor nadrukkelijk om de pols zitten. Strak aantrekken zou dat effect verminderen, maar zit weer niet lekker.