Wisselen?

Nou, zoals ik hierboven al vermelde draag ik vaak een
horloge voor een paar weken of maanden.
Dat zou mijns inziens moeten duiden op een zekere standvastigheid :grin:

Maar daar komt bij dat ik het heel lullig vind om een automaat die mij al
geruime tijd gediend heeft te laten sterven.
Ja, daar heb ik beslist moeite mee.

Ach ja, het blijven tamagotchiā€™s die mechanische klokkies :wink:

4 likes

Welke draag jij het vaakst?
Nog steeds de polar?

1 like

Meestal draag ik een horloge 2 a 3 dagen, dan volgt vaak een middag/avondwissel.

Op vakanties draag ik meestal een mechanisch horloge, met als back-up een kwarts ergens in de bagage.

Het is de bedoeling dat elk horloge aan de beurt komt, totaal niet dragen is eruit. :point_right:t4:

1 like

Het is eerder andersom: als ik na veel wikken en wegen een keuze heb gemaakt moet ik moeite doen om te wisselen omdat ā€œie zo lekker looptā€ of ā€œdat bandje moet nog wat verder inlopenā€ of verzin een reden :wink:
Kan ik weken volhouden.

1 like

De laatste tijd draag ik veel quartz, ben te lui om de automaten steeds de tijd en de datum in te stellen.
Momenteel draag ik de sbbn017 het meest.:joy:

5 likes

De Explorer II draag ik idd met regelmaat en heeft onlangs weer een beurt gehad. Gek genoeg bij terugkomst niet zo vaak meer gedragen.
Denk dat het laatste jaar met name de Citizen Chronomaster het meest gedragen horloge is samen met een Swatch Irony. Zie het voorlopig ook niet veranderen.

De rest is heel wisselend vaak kijk ook wat al een tijd niet gedragen is en die die dan om.

3 likes

Kijkend naar de evolutie zie ik toch wel raakvlakken; als holbewoners sleurden wij onbeheerst met regelmaat verschillende vrouwmensen het hol in om ons zaad te verspreiden.

Het gevoel dat daarbij past herken ik wel als ik in den morgen mijn horlogedoos open waar er diverse smachtend op mij liggen te wachten om om mijn pols geslingerd te worden :muscle:t3: In de loop van den dag wordt het soms onrustig en keer ik dwangmatig terug naar de doos om opnieuw te graaien :tongue:
Heden ochtend:

Heden:

6 likes

In het weekend wissel ik met enige regelmaat
2 of soms 3 keer.
Doordeweeks draag ik alleen in de avonduren
Omdat mijn werk het niet toelaat om een mooi horloge te dragen.

1 like

Heb voor ā€˜meerā€™ gekozen maar er zijn best ook dagen dat ik de hele dag hetzelfde horloge draag.
Maar er zijn ook dagen dat ik 2 keer wissel en dus 3 horloges draag.

Meer dan 2 keer wisselen , dus 4+ horloges dragen heb ik nog niet gedaan maar vermoed dat je poll meer vroeg hoeveel horloges effectief aan de pols komen op een dag. :sunglasses:

1 like

Ik kan mijn horloges indelen in de volgende klasses:

  • Werkhorloges
  • Dressers (luxe zakelijk dinertjes, etc)
  • Avond/weekend horloges
  • Klushorloges
  • Vakantiehorloges
  • Vintage (maar die draag ik niet, puur voor in de vitrinekast)

En uiteraard moeten er binnen elk van deze klasses verschillende exemplaren beschikbaar zijnā€¦
Wisselen gaat dus op basis van aktiviteit, soms 0x soms 2x!

:sunglasses:

2 likes

Lijkt mij een hele dagtaak, en dan gaat het voor mij
weer net iets teveel op werk lijken :grin:

1 like

Heb 22 horloges, Draag zonder mankeren elke een ander, dus geen keuze stress. Pas soms wel mijn kleding aan

1 like

ik heb ooit eens gezegd dat ik mijn horloges steeds een volle week zou dragen, maar pakt niet zo goed uit bij mij gezien het aantal dat ik heb.
Dan zouden enkele horloges maar eenmaal op een jaar gedragen kunnen worden.
dus ben ik overgestapt op een tweedaagse dracht en/of soms een dagje langer :slightly_smiling_face:

1 like

Het wordt steeds minder en ik wil ook minder horloges.
Voor mijn lidmaatschap kocht ik een horloge en dat droeg ik, soms na een aantal jaren zag ik dan ergens iets wat me beviel. Dan ging ik even snuffelen en als het beviel kocht ik dat en ging die weer jaren om. Soms wisselde ik wel met 1 van de horloges die ik ondertussen bij elkaar had gesprokkeld zo door de jaren.

En dat kon zomaar weken, maanden of kwartalen om de pols kleven 24u per dag.

Dat laatste gebeurt nu ook steeds vaker, weken hetzelfde horloge om zoals het bedoeld is :wink:

1 like

Hnm, ik denk dat ik van mā€™n 5 ā€˜klokkiesā€™ er zoā€™n 3 per week draag.

1 like

Ik kies meestal 's ochtends een horloge dat ik dan de hele dag draag. Bij uitzondering wil ik weleens wisselen ergens op de dag. :+1:

1 like

Ik wissel eens in de 3 of 4 weken.

1 like

Neuh,

Soms zou ik het moeten doen, want met de GS in de tuune klussen, 's zomers, is eigenlijk heiligschennis.

1 like

Ik draag standaard op zaterdag geen horloge omdat ik dan moet werken. En aangezien ik veel moet sjouwen zit het in de weg en ben ik ban dat het gaat beschadigenšŸ˜§

2 likes

Ik kijk elke dag in de kast. Dan zoek ik uit welke ik vandaag aandoe. En bedenk ik me dat vandaag mijn laatste dag kan zijn. Maakt de keuze niet makkelijker. En mis dan vervolgens mijn bus. Geen grapje.

Ik wil een 3-piece collectie. En niet met de bus naar mijn werk.

Maar goed, het is wel milieubewust, relaxed, busbaan i.p.v. file in Rotterdam en beter dan happy socks onder een kostuum.

2 likes