Een quarts, en dan voor die prijs???
Wat snap je er niet aan? PP is een aardig prijzig merk. Hoewel 10k me wel weer heel erg enthousiast lijkt.
Ik snap dat het een luxe horloge is. Ik wist echter niet dat ze ook quarts klokken maken en dat die idd voor een behoorlijke prijs worden verkocht. Maarja er is voor alles een gek te vinden.
Zoals we hier in twente zeggen; het is om van te huuln
Hoewel automaten charmanter zijn, dacht ik dat we het erover eens waren dat quartz praktischer en nauwkeuriger is.
Dan is een quartz PP toch helemaal geen slecht idee? Die 10k zitten in de afwerking, net als bij de automaat. Het zit echt niet ineens in een batterijtje.
Maar toch liever de automaat.
Is het uurwerk nog bijzonder? Ik kan het niet goed zien. Ik zie b.v. slechts ƩƩn kwarts kristal, beetje mager als je temperatuur gecompenseerde dubbele kwartsen gewend bent
Hoe dan ook veel geld voor een mooi kastje met een kwarts uurwerk, mijn Omega electroquartz, ook met een mooie kast en een super bijzonder uurwerk was vƩƩl goedkoperā¦
Ik wist ook niet dat Patek Quartz horloges maakt. Dacht dat ze het enige merk waren dat in de jaren zeventig trouw is gebleven aan mechanische uurwerken. Ben het er ook niet mee eens dat het geld in de kast of de afwerking zit. Bij haute horlogerie hoort een in-house mechanisch uurwerk (en een kamelenlullenlederbandje
Dit soort horloges zijn voor mensen die de klok wel hebben horen
luiden maar niet weten waar de klepel hangt
Dat is Blancpain.
Die hebben in hun hele bestaan geen enkel quartz horloge gemaakt.
Zelfs VC heet verschillende quartz versies gemaakt.
En ik maar denken dat die high-end klokjes alleen maar aan mechanisch dedenš¤
Er was een tijd dat mechanische horloges verdrongen werden door hele goede quartzmodules en dat voor vele highend merken er niks anders opzat dan ook aan quartz technologie te geloven.
Zoek het verhaalvan het Beta 21 quartz uurwerk maar eens op
10k afwerking? Dan verwacht ik op zn minst witgoud ofzo. Een Quartz uurwerk maak je voor hooguit een paar tientjes en er komt nauwelijks ambacht aan te pas. Dat in tegenstelling tot een automaat. Het verschil zit hem dan ook vooral in de marge op het product.
Merknaam en uitstraling zijn in de luxegoederen markt veeel belangrijker dan afwerkingš
Quartz of mechanisch, de marges op vrijwel alle duurdere merken zijn astronomischā¦
Achā¦dit John v.d. Heuvel horloge kost ook ⬠6.790.
En deze kost ⬠14.789 voor een toevoeging die je helemaal niet wilt gebruiken, of je moet avonturier of survival expert zijn.
Het is wat een gek ervoor geeft en voor allemaal zijn er liefhebbers.
En dan in nood aan het touwtje trekken en hopen dat ze gaan zoeken. Kun je als avonturier beter een g-shock en een satelliet telefoon kopen voor een kwart van dat bedragā¦
Niet eentje dat handmatig in elkaar gezet wordt. Qua materialen wellicht, maar niet in uren etc