Wist u dat?

Maar vertel nou eens ??..hoe kwam je daar nou bij?

:innocent:

Gelukkig is er een brug.

…het symbool van Eterna,

…u allen welbekend, de vijf kogellagers uitbeeldt die in het automaat-rotorlager zitten? Hun uitvinding, 1948. Nu nog steeds in elke ETA-rotor te vinden.

5 likes

Wist u dat ik dit wel een leuk topic vind :slight_smile:

3 likes

Gewoon…een weetje.

Wist u dat de ontwikkeling van een nieuw caliber korter duurt dan het ontwikkelen van de productielijn daarvoor?

1 like

Wist u dat… Tijd relatief is

2 likes

Dat je in je dromen geen klok kan kijken

2 likes

Dat kan ik me goed voorstellen ja… 't bedenken is 1, het maken een tweede…
'k hoef alleen maar te kijken naar de speciale gereedschappen die ik heb moeten bedenken voor het maken van Horlogekasten…


zoals dit spangereedschapje om iets “Simpels” als een achterdeksel op te spannen in de machine

1 like

wist u dat je secondewijzer bij een eerste blik soms even stil lijkt te staan, vanwege de zgn waarnemingscyclus waarbij je eerst iets “ziet” maar nog niet waarneemt,
na het waarnemen volgt dan "selecteren/ beoordelen / keuze maken / beslissen"
deze stappen kosten allemaal tijd ( totaal 1 sec ) wat je ervaart als “stilstaan”

17 likes

De Calatrava van Patek Philippe oorspronkelijk het kruis was van een spaanse militaire Orde?


.

3 likes

zo werd mij ooit verteld dat het uittrekken van de kroon bij een quarts horloge ook geen invloed heeft op de levensduur van de batterij… :frowning:

De populariteit van het polshorloge had een lastige start. Eigenlijk droegen alleen vrouwen in het begin een horloge om de pols, mannen hadden een zakhorloge. Vanaf de eerste wereldoorlog gingen steeds meer mannen (ergo soldaten) polshorloges dragen omdat het meer bewegingsvrijheid gaf. Vanaf dat moment werd het polshorloge populair.

Wist u dat Chris Winter HF heeft verlaten omdat hij meedoet met de presidentsverkiezingen in Venezuela?

14 likes

Reageren op een verkooptopic bij sommige leden niet leidt tot een ban :thinking:
Noem geen namen hoor…maar 1 ervan zit hier boven :point_up_2:

6 likes

Ik was onschuldig edelachtbare.

2 likes

Echnie :laughing:

1 like

…Als u links kijkt, rechts niets ziet?
…Uw voeten de lengte van uw onderarm hebben?
@anon50762135EV zijn Damasko blijft?
…Er vroeger een off-topic gedeelte was voor dit soort topics?

3 likes

Hoe ver hier boven??? :joy::joy:

Of eronder…?

1 like