Wist u dat?

Een algemeen topic over wist-je-datjes.

Ik trap af:

Al opgemerkt dat op alle horloges die online te koop worden gesteld de wijzers op 10:09 staan?
Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat dit klanten sneller tot aankoop doen overgaan omdat het geassocieerd wordt met een glimlach.

Voila een gewoon wist-je-datje, dus de volgende keer je een horloge te koop aanbied wacht dan op de juiste tijd of stel je horloge in op die tijd, wie weet verkoopt je horloge sneller :wink:

7 likes

De glimlach vergelijking was me niet opgevallen, maar leuk feitje!

Wist u dat ik zojuist een email heb gekregen dat mijn Steinhart O1 Black onderweg is? :smiley:

5 likes

Ik zag het in je mail inderdaad.

15 likes

Ik ga direct de foto’s aanpassen bij mijn verkooptopics :wink:

Had het ook gezien ja…

Of op 10voor 2.:grin:

Wellicht te serieus, maar wist u dat het logo van Meistersinger een omgekeerde fermate is? Voor de liefhebbers: een muziekterm / symbool uit de muzieknotatie wat aangeeft dat een noot of rust langer mag worden aangehouden dan de waarde die wordt aangegeven.

10 likes

4 likes

Inderdaad. Juiste correctie, afhankelijk van de plaats op de notenbalk :wink:

2 likes

10 na half zes is idd een saai gezicht

Ik dacht dat die positie was om de merknaam niet te verstoren zodat deze altijd goed leesbaar is op de ads.

2 likes

Er is toch vast meer nutteloze info, nou dan ga ik maar:

Wist u dat?
Er bij Olympisch zwemmen nogal vaak “gelijk spel” is, omdat ze slechts in hondersten meten en niet in duizendsten zoals gebruikelijk is bij andere sporten.
Reden: Het zwembad is niet helemaal consistent in afmetingen er is een tolerantie van 3 cm per baan(technische beperking).
Daarnaast zijn er factoren zoals temperatuur of het aantal mensen in het bad die deze afmetingen beïnvloeden zodat in duizendsten meten onzinnig is.

Link met horloges? Omega is de officiele timekeeper :slight_smile:

Gratis compleet nutteloze trivia , geen dank

18 likes

You made my day! :wink:

1 like

Wist u dat… Het logo van Vacheron-Constantin niets met de Maltezer Ridders te maken heeft, maar afkomstig is van de vorm van een onderdeel van de veerton? En dat Napoléon Bonaparte één van hun eerste klanten was? Zomaar een weetje. Meepakken die handel!

2 likes

Volgend onzinig feitje;
Het heeft geen zin om een reservebatterij voor een horloge te kopen. Deze is bijna net zo snel leeg (door zelfontlading, lekstroom) als hij niet gebruikt wordt dan de batterij in het horloge.
Ergo, het is belangrijk dat het bedrijf wat de batterij inzet een minimale voorraad heeft zodat er regelmatig ‘verse’ batterijen binnenkomen.

8 likes

Singapore de verste stad is die wij over land kunnen bereiken.
Om maar iets te zeggen…

5 likes

En dat je daar ook horloges kunt kopen!

Ben benieuwd hoe jij dat doet, want Singapore ligt op een eiland.

3 likes

Laatste stukje zwemmen, dus best een duikhorloge kopen daar:smile:

3 likes