Wit bandje

Ik heb in een impuls en in de aanbieding een wit bandje gekocht. Nu breek ik me het hoofd wat ik hierop kan dragen. Zijn er onder jullie forummers die witte horlogebandjes dragen? Please please post eens wat foto’s ervan zodat ik inspiratie kan opdoen.

Dit is em:

Een wit bandje kopen en er geen horloge voor hebben :thinking: Maar goed: heb net ook een wit bandje binnen, ik ga hem dragen op mijn Panerai…

2 likes

Die bij de Aldi in de aanbieding?
:wink:

1 like

Dit is een interessant topic om de komende tijd in de gaten te houden.

Deze zomer was dit mijn favoriet.

Had ook een rubberen band voor het zwembad Mijn vriendin werd gek telkens wisselen na en voor het zwemmen🤣

5 likes

Ik zou nooit een wit bandje kopen :joy: gewoon omdat wit het woord vies aantrekt.

1 like

Ben jij zo’n smeerkees dan?:wink: Mijne ziet, na intensief gebruik deze zomer, er nog zeer goed uit. Op het horloge zijn de meeste toch zeer zuinig ,behalve daily beater/werk horloge, dus op de band die eraan hangt zal dan ook wel gelet worden.

1 like

Nie mekkeren, ik zei dat het een impulsaankoop was :unamused:.
Overigens: als je op het blauwe gedeelte alle ongedragen bandjes zou moeten kopen die worden aangeboden was je snel aan de bedelstaf. Ga maar eens kijken.

Dat gezegd hebbende: tip is dus op zwarte wijzerplaat. Thanks en een like.

2 likes

Totaal geen smeerkees en ook zuinig op m’n horloges maar het blijft een voorwerp dat gedragen word. Eerder een wit bandje gehad en daar ging op den duur gewoon vuil in de “rimpels” van het leer zitten.

Die is mooi! Ook zonder Neuschwanstein.

Wit kan op iedere kleur wijzerplaat in principe.

1 like

Ik werk niet in de kolenmijn maar gewoon op kantoor. Desondanks: dank voor de te late waarschuwing :expressionless:.

1 like

Mekker er niet over, het is mijn geld niet :wink: Ik heb het bandje voor de zomer gekocht, voor in de zon… Kan elk horloge hebben mijn inziens.

Ik denk overigens dat ie het beste zal staan op je roze hello kitty horloge.

Is al verkocht op het blauwe gedeelte ver boven de vraagprijs.

2 likes

Heb net even zitten Googl’en. Enkel niks gevonden dat ik mooi zou vinden. Wellicht voor een dame, maar verder is het niet aan mij besteed.



Enfin, wellicht komt er nog een mooie combinatie voor de heren voorbij.

Mijn filosofie is dat een horlogeband het horloge moet complimenteren. Dat betekent dat ik vaak kies voor een donkerdere kleur dan de wijzerplaat. Je wilt immers dat het horloge de boventoon voert in het contrast tussen horloge en horlogeband, zodat daar het accent op komt te liggen. Je ogen kunnen niet omhoog of omlaag omdat daar de donkerdere horlogeband te zien is maar worden naar het midden gedwongen. Met een te lichte (of zelfs witte) horlogeband is er geen barrière om je ogen vast te houden en die zullen dan ook steevast wegglijden. Weg van de impact van het horloge zelf.

Liefst let je ook nog op de kleurtemperatuur (warm/koud) om de match te bevorderen. Hier zijn de wijzerplaat en de horlogeband warm, waar de jas duidelijk koud is.

Bij een neutrale wijzerplaat (wit of zwart) kun je prima matchen met andere elementen van het horloge, zoals de lumen. Bruin past bijna overal bij zolang je de juiste kleurtemperatuur hebt maar een volledig andere kleur kan ook, mits deze donkerder is en dichtbij de kleur van het horloge ligt. In dit geval koel geelgroene lumen gematcht met een koel legergroene horlogeband.

Een stuk minder geslaagde match: een warmbruine horlogeband met een koelbruine wijzerplaat.

Een lichte kleur voert m.i. per definitie de boventoon in het contrast tussen de twee onderdelen en is daarom zeer beperkt te gebruiken. Het zal in dat geval namelijk afleiden van waar het om draait: het horloge. En een witte horlogeband is wat mij betreft zelfs onbruikbaar.

2 likes

4 likes

zou een witte leren (of rubberen) band ook niet fraai staan op de HFLE2019 (Pellikaan)??

1 like

Wit rubbertje :sunglasses:

2 likes