Damn dat is een mooie zeg! En als ik het goed begrijp heb je hem niet als witgouden gekocht? Dan heb je een mooie deal gescoord
Gekocht als stalen inderdaad! Daar houd ik het graag bij
Wauw, fantastisch zeg. Gefeliciteerd, ff aangenomen dat het inderdaad allemaal klopt (en ik zou vooralsnog niet weten wat er mis kan zijn).
Ik heb geen ervaring met witgouden banden of het materiaal ansich, dus het zou eventueel kunnen. Sluit het ene het andere uit?
“Wit goud is een legering die bestaat uit 75% geel goud en 25% nikkel, zilver of palladium. Wit goud is van nature gelig en wordt bedekt met een laagje rodium, dat het een glanzend wit uiterlijk geeft. Rodium is een edelmetaal uit de platinafamilie dat wordt gebruikt voor rodiëren. Rodiëren is een beschermend laagje aanbrengen dat de legering de kleur geeft die wij kennen. De legering wordt geel door het verslijten van het laagje rodium, waardoor de natuurlijke kleur van het goud weer zichtbaar wordt.”
Mij ziet het er 100% legit uit. En in erg mooie staat ook nog. Niet onder de 6k laten gaan.
Iets anders wat me opviel is dat het niet onwaarschijnlijk is als de wijzerplaat, markeringen en wijzers ook witgoud zijn. Zoals bij deze variant in het goud ook het geval is:
Het is inderdaad goed voor te stellen dat de wijzerplaat ook goud is. Kun je vermoedelijk zien op de achterkant er van.
Wat een vondst zeg .
Laat ik daar maar niet aan beginnen
Deze komt sowieso wel op een horlogemakers-werkbank terecht, neem ik aan. Dan kun je het gelijk vragen.
Evt. zal een juwelier/goudsmid je vast ook kunnen helpen met het bepalen van wat wel/geen witgoud is. Sowieso een erg mooie vondst!
Extract from the archives is in ieder geval aangevraagd, lijkt me een prima begin. Misschien staat er nog wat spannends op over de levering. Bijvoorbeeld of het land van levering overeenkomt met de dagschijf.
Lekker hoor! Ik hoor dat iemands eindejaarsbonus binnen is! geniet ervan!
Wohhhh Top vondst
veel plezier ervan
Ik ben net even bij Omega ingelogd en heb het kastnummer ingevoerd daar komt deze bovendrijven
Daaruit volgt dat Omega deze uitvoering dus gewoon heeft gemaakt.
Heb ook even gekeken voor je maar vermoed aan de hand van de verkoop prijs niet dat de wijzerplaat van witgoud is. Hele mooie vonst
Tip: Ik heb 10 jaar geleden een wit gouden dj gekocht voor 8k usd en verkocht voor 16k usd
Had ik niet moeten doen…
Gaaf! Ik wist niet dat dat kon, bedankt!
Kast is de standaard C-shape grootte, zal iets van 35/36mm zijn?
Duidelijk! Probleem is dat de ref. voor alle soorten materialen is gebruikt, dus de vervangende wijzerplaat zou de standaard kunnen zijn in plaats van de compleet gouden of witgouden.
Ik kijk uiteraard naar de wijzerplaat die bij de witgouden variant hoort ze hebben ook iets met Arabische markt gedaan denk ik (kan 't niet lezen)
Wijzerplaat is volgens mij geen goud. Markers zou wel kunnen maar dan was een sigma dial waarschijnlijker geweest.
De wijzerplaat die in de OP’s Omega zit is gewoon origineel hoor. Ik heb al meerdere witgouden exemplaren gezien met exact deze plaat. Origineel werden die volgouden Cshapes dus ook met de normale wijzerplaten geleverd (alsook met de sigma dials).