Witgouden Omega Constellation

Nee, is gekocht door iemand gelieerd aan Hodinkee. Die heeft bedacht om het horloge via Hodinkee te marketen ipv zijn eigen kanalen.

Het is wel een Hodinkee vraagprijs vind ik. Zeker enkele duizenden boven wat zoiets realistisch opbrengt. Daar hebben ze het platform dan ook voor.

Zeker niet! Ik heb liever een stalen Connie :stuck_out_tongue:

4 likes

Hij staat 3 maanden later nog steeds te koop zie ik.
Toch vreemd, dacht dat alles op die site - hoe overpriced ook - altijd vrijwel direct verkocht werd.

4 likes

Dat is omdat de prijs deze keer wel écht belachelijk is 🥲
Ding is 6-7k waard. Maximum.

4 likes

In 2019 zeker, nu is de Hodinkeeprijs vrij reëel. Verbaasd me dat hij nog niet weg is.

2 likes

Dat vind ik ook vrij conservatief. Een standaard day-date op lederen band is tegenwoordig al 10.
En dan heb je geen witgouden… 6-7K voor een geelgouden constellation snap ik, maar deze witgouden lijkt me veel zeldzamer en kostbaarder

1 like

Je moet t rolex effect niet onderschatten

Die Connie is voor een Connie wel fantastisch… maar tis niet het meest populaire model van omega…

Rolex koopt iedereen. Zo’n Connie moet je echt diehard omega fan voor zijn denk ik.

2 likes

Ja klopt, scheve vergelijking. Maar probeer aan te geven dat vintage goud enorm lang is achter gebleven maar wel (langzaam) kostbaarder is geworden. Met name witgoud omdat het relatief zeldzaam is in vintage.

Maar absoluut dat dit horloge naar een verzamelaar gaat met een zeeer uitgebreide collectie met aparte stukken. Dit wordt geen daily waarschijnlijk

2 likes

Ergens ook wel weer jammer. Een horloge heb je toch om te dragen vind ik. Af en toe dragen ook geen probleem, maar alleen in de kluis laten liggen is ook zonde.

1 like

laat @PatekCollector en @anon24919669EV het maar niet horen

De tandjes😱

1 like

Hele mooie vondst :heart_eyes:

1 like

Vermoedelijk is dit nog “ouderwets” witgoud, dus een mix met zilver etc. die echt een bleke kleur heeft.

Tegenwoordig is witgoud veelal geelgoud dat met een metaal uit de platinagroep wordt bekleedt (rhodium), gerhodineert.

3 likes

Dat valt dus best wel mee! Ik denk dat bij alle sites/handelaren het ongeveer hetzelfde werkt, bepaalde modellen liggen gemiddeld wat langer. Veel van de horloges die ze zelf hypen gaan inderdaad zeer snel. Ik vind het terecht dat deze lang ligt, voor deze prijs. Ben benieuwd of ze na X maanden de prijs verlagen.

1 like

Over een paar maandjes zitten we op de Hodinkee prijs!

Wel volledig citeren, he :wink:

3 likes

Dit. Je opmerking is een beetje… ridiculous… :stuck_out_tongue:

1 like

Haha, jullie hebben me door!

In mijn herinnering was het wel gerhodineert, omdat de band op enkele plekken wat gelig was aan de binnenkant. Interessant dat de techniek vroeger anders was. Het zou ook kunnen dat kast en band verschillen qua techniek.

1 like

Maar ook toen niet volledig wit was, maar met gelige gloed. Sinds jaren 20 wordt er al Rhodium overheen gedaan.

1 like

Blijft ongelofelijk deze vondst, echt heel leuk.

Hodinkee heeft hem vrij ambitieus geprijsd inderdaad, maar als de inflatie doorzet is het wellicht over een jaartje reëel. :wink:

2 likes

Klopt, I know.

Destijds was er bijv ook nog groen goud.