Withings niet meer waterdicht

Ik heb al weer een paar jaar een withings scanwatch. Ik gebruik 'm bijna dagelijks, maar sinds een paar dagen is’ie niet meer waterdicht.

Withings customer service zegt: “vervangen”, maar de scanwatch is niet meer in het assortiment en de nieuwe… meh.

Kortom, toch eens kijken of’ie te repareren valt. Maar ja, met sensoren in de achterkant is het niet voor de hand liggend om 'm zo maar even te openen. Iemand een idee?

1 like

Zelf ook eens een scanwatch gehad. Beste leuke horloges. Openmaken zou ik zelf niet aan beginnen. Zal er eerder minder waterdicht van worden ben ik bang. Wellicht service via Withings? Ander zou ik een vervangend tweedehands exemplaar proberen te vinden. Is dit hem toevallig?

Trouwens, mocht je hem willen openen dan moet dat waarschijnlijk via de bovenkant. Zie;

Misschien niet hetzelfde type maar mogelijk vergelijkbaar.

Op Reddit kan je een thread vinden hoe je hem uit elkaar kan halen.

Service zegt zelf dat ze niet repareren maar uitsluitend vervangen. Het schijnt een gekend probleem te zijn dat ze gaan lekken via de achterkant. Maar ja, de mijne is uit garantie, ik kreeg alleen een 25% kortingscode op de aanschaf van een nieuwe scanwatch 2. Die mogen ze houden wat mij betreft. Als ik deze kan redden is het mooi en anders wordt het iets anders.

Anyway, de mijne is wit, maar die advertentie is idd het zelfde type.

Openen via de bovenkant had ik ook aan zitten denken. iFixit heeft ook een verhaaltje over de onderkant, dus beetje dubbel.

Found it, thanks