Als beginnend horlogemaker koop ik meestal tweedehands gereedschap. Nu heb ik een nog goed werkend Witschi IQ 3000 kwarts doormeet/afregel apparaat op de kop getikt. Helaas zonder handleiding. Dus mijn vraag is:
Heeft iemand voor mij een (kopie) van de handleiding? In Duits of Engels geen probleem. Of weet iemand waar ik er één kan vinden?
Vast hartelijke dank.
Dank voor je reactie. Ik had Witsch enige tijd terug aangeschreven maar dit type is te oud en daarom heeft Witschi zelf geen manuals meer van de IQ 3000. Dus mijn hoop is gevestigd op de lezers van het Horlogeforum.
Begin dit jaar contact gehad met Witschi en gevraagd of zij nog een (kopie) van de handleiding in hun bezit hadden. Helaas, het apparaat is al te oud dus konden ze mij niet helpen. Alle hoop is gevestigd op een forum lezer dei het nog in een mapje heeft en er een pdf van wil maken o.i.d.
Mijn vader overleed 4 jaar geleden.
Hij was uurwerkmaker.
Vandaag vond ik de moed om zijn atelier beginnen op te ruimen.
Er gaat veel verkocht worden.
De Witschi 3000 is er één van.
Hij hield zorgvuldig alle handleidingen bij.
Ik scan ze voor je in van zodra ik ze vind.
Moest je iemand kennen die de Witschi Analyzer Twin wil kopen dan lees ik het wel.
Hi Koen,
Dank je wel voor je aanbod. Sorry dat ik zo laat pas reageer, maar er is ondertussen veel gebeurd. De Witschi heb ik aan een horlogemakervriend gegeven die wel snapte hoe het werkte en hij heeft er veel plezier van. Ik heb ondertussen een Witschi Q test 100. Ook weer zonder handleiding, maar behoorlijk “idiot proof” zullen we maar zeggen. Mocht je per ongeluk ook daar een handleiding van hebben dan is die natuurlijk altijd welkom.
Met vriendelijke groeten van iReimpie.