Al héél lang op zoek naar zo iets Dit apparaat heeft twee sensors om te testen hoeveel quartz (analoog/digitaal) of stemvork horloges voor of achter lopen per maand. Erg handig voor het afstellen!
In een woord: schitterend
Prachtig apparaat in zn afwerking, doet me denken aan mn micro seiki platenspeler
Die wil ik ook, wat kost zoiets?
Trouwens… Meestal laat ik de trimmers met rust (indien de afwijking ‘acceptabel’ is), vaak zijn ze ook vast gesoldeerd.
Zijn de gemiddelde trimmers na alle jaren nog fijn regelbaar? Ik ben benieuwd naar je resultaten. Keep us informed.
Dag Brutus, dat van dat kunststof wist ik niet, ik dacht dat dat vooral voor HF trimmers in radio’s was. Maar de rotte exemplaren waar ik aan knutsel zouden wel een héél sterk kunststof schroevendraaiertje nodig hebben
Valt ook mee, maar ik heb ze dan liever ietsje in de plus Maar ik heb geen fatsoenlijke stelsleutel voor de esa calibers en ik wil deze niet verprutsen Dus ik blijf er lekker van af
Ik heb net een optel lcd afgesteld die ik maar niet netjes lopend kreeg. Nu zit ie op plus 1 seconde per maand als ie wat warmer (om de pols) is Horloge loopt nu netjes gelijk met mijn dcf weerstation dinges dus ik heb goede hoop dat het meet apparaat nog redelijk goed gecalibeerd is.
Mooie Ernst Die van mij is vrij gevoelig bij het acoustische gedeelte, maar bij mij zit er een verend pinnetje middenin de zwarte cirkel waar de kast contact mee moet maken. Bij het capacitive gedeelte is de kast soms te dik en dan moet ik een deksel er af halen. Het acoustische gedeelte doet het bijna altijd, als de kast maar goed contact maakt met dat pinnetje.