Witte mechanische Seiko duiker: een studie

Alternatief voor mijn uitbreiding Seiko collectie, is een witte duiker ipv een zwarte dress watch.

Hier een samurai SNM009. Met een diameter van 42mm, een hoogte van 14mm en met zijn hoekige kast toont hij waarschijnlijk het meest massief. 7s35 mechaniekje.

De gewafelde plaat vind ik mooi. Stevig horloge ook maar hij heeft geen glazen achterkant. Jammer.

Een andere witte duiker is de Atlas aka Land Shark, een Seiko 5-je met 7s36 mechaniek. Net dezelfde afmetingen als de Samurai

De andere kleuren vind ik helemaal te druk en deze is toch net iets rustiger. Wel nog steeds het meest luidruchtige van ons trio. Onder het glas een draaiende compasring. Ok, ok, niet erg nuttig, wie gaat er met zo’n compasring aan de slag als hij een gps op zak heeft. :wink:
En ook weer met stalen rug.

Nu ik ze alledrie onder elkaar zie lijkt de wijzerplaat een beetje te verzuipen onder de compasring en bezel. :frowning:

Een derde is de witte Big F*cking Psycho euh, Seiko SNKF09.

Deze ziet er wel wat uit als een duiker, en het bezel is mooi rustig, maar absoluut niet functioneel (draait dan ook niet) en lijkt er, als je van de zijkant kijkt, een beetje “opgeplakt”

en

links een échte diver, rechts de “salonduiker” zullen we maar zeggen. :wink:

Miesschien wel even netjes om erbij te vermelden dat de laatste foto’s hier van komen: http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=86590&highlight=gabe

Ze hebben al drie een dichte rug. Er zijn witte duikers met glazen rug, maar daar vind ik de voorkant dan weer niet mooi. En je kijkt toch meer naar de voorkant als naar de achterkant?

Keuzes, keuzes. Kies je voor de ene, dan kies je dus ook tégen al de anderen he.

Ik ben net bezig met een mod die je misschien zal bevallen.

SNKF09 wijzerplaat in een skx031 kast.
Met lederen band.

Wit?

Witte plaat, zwarte bezel, lichtbruine band (maar die kan nog alle kanten op)

Vind die witte Samurai geniaal maar tegenwoordig onvindbaar begreep ik sinds productie is gestaakt helaas:(

Is dat zo Rob? Zijn die niet meer leverbaar?

Maakt ze opeens nog een stuk aantrekkelijker natuurlijk. :wink:

Die zijn nauwelijks meer nieuw te krijgen. Productie is in november gestopt.

Mijn broer is ook een beetje gebeten door de microob en ik heb voor hem zo’n witte landshark gekocht op e-bay.

Hij leek er tevreden mee, maar ik vond het een druk horloge met weinig contrast tussen wijzers en plaat, zodat je echt twee keer moest kijken om te zien hoe laat het nu wel was.

Is dat met de samurai ook het geval?

Ik zet er het liefst plongeurs op, staat helemaal goed.

Plongeurs?

Plongeurs:

Mijn beste,

Dit zou hem inderdaad kunnen zijn.
Een horloge welke beantwoord aan jou verwachting: sportief en toch een vleugje dress, gecombineerd met de unieke modificatie welke er toch iets exclusiefs van maakt.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ja ok, maar dat is nog geen antwoord op de originele vraag. Is de witte samurai duidelijk afleesbaar? Of niet?

Rob, je hebt er toch al wel een paar gezien he?

Wat mankeert er aan google?
En dan de resultaten: afbeeldingen???

Je kunt ook verder kijken dan het forum.
Als je de moeite neemt om even op mijn site wat te klikken kun je zelf zien hoe het eruit ziet:

Zo mooi deze foto,als je het geen bezwaar vind gebruik ik hem als bureaublad.
En ja uit ervaring te spreken is de witte Samurai prima afleesbaar, zelfs in het donker.

Een foto is toch altijd anders dan het ding zelf met eigen ogen zien.

Ik zit regelmatig op je website te snuffelen hoor Rob, en met glinsterende oogjes. Maar ik werd een beetje ongerust toen ik een witte Atlas in real life zag. De afleesbaarheid viel me tegen, terwijl die er op de foto toch redelijk uit zag.

Hij blijft iig op mijn verlanglijstje dan. (tu)