Witte waas saffier

Geen krasjes, mooi egaal spiegelglad saffier glas maar er zit wel een witte waas op. Hoe kan dit, hoe kan dit verholpen worden of gewoon laten vervangen?

Dank…

Zit er nog een sticker op?

Vrij vaag dit… merk en model? AR coating? Foto’s? Nieuwe aankoop? In de diamantbak gegooid bij de juwelier en wat geschud?

Meer info zou helpen :blush:

Bijna weekend denk? Wellicht toch een keer de whisky laten staan op donderdag :joy:

7 likes

Waarschijnlijk slechts langs de randen?
Dit is normaal bij gebogen saffier.

De Speedy MOTM met saffier heeft dit ook bijvoorbeeld.

1 like

Een foto zegt meer dan 1000 woorden…

1 like

Vocht aan de binnenkant van het glas?

Krijg het met de telefoon niet op de foto. Camera is voor onderhoud van huis. Daarnaast gaat het om het horloge van mijn pa dus niet uit mijn eigen kist.

De waas zit over het gehele glas. Het is vlak glas… het lijkt een beetje of er stof aan de binnenzijde zit maar dat of vocht is het uiteraard niet.

Het is de buitenkant. Maak je het nat is het niet zichtbaar meer… het glas is onbeschadigd.

Het is een breitling uit 1981

Kan het zijn dat het horloge aan de elementen is blootgesteld? Of aan iets chemisch? Heeft hij het lange tijd aangehad terwijl hij met olie of zuur werkte? Als het glas slijtage vertoont zou ik het gewoon vervangen.

1 like

Mijn inziens is idd vervangen. De ouwe wil meer horen dan vervangen .vervangen is van de huidige generatie, hij is nog van de het maken generatie … zegt hij

Ja, dat horloge komt metnalles in aanraking…

1 like

Saffier polijsten is ook een kunst. Ik denk dat vervangen goedkoper en makkelijker is. Het klinkt alsof jouw vader net als mijn vader zaliger is, dus ik wens je veel succes met die discussie.

In mijn familie zou het “not my problem” gesprek onherroepelijk gevoerd worden: Je vroeg advies, ik gaf advies, als je daar niks mee wilt doen is dat niet mijn probleem. :slight_smile:

Alles slijt. Je kunt een paar sokken nog zo vaak stoppen, vroeg of laat heb je nieuwe nodig.

1 like

Jou pa is mijn pa…of ja in dit opzicht .
Haha geweldig altijd dat geneuzel.

Thanks.
Ik pik dat horloge eerdaags gewoon even en breng hem naar p van Zeeland.
Hop klaar en weer mooi.

1 like

Is het een Rolex?
Ik vind de saffierglazen van Rolex er altijd wat ‘‘melkerig’’ uitzien

Eerst even lezen en dan reageren?

Is het wel saffier glas ?

Absoluut

1 like

even met een doekje met zilverpoets erover. Werkt echt!!!

Ja dan poets je de coating gewoon weg :upside_down_face:

Klopt, maar die is toch wit uitgeslagen, daar heb je dan toch niets meer aan?