Witte wijzerplaten oubollig of de bom ?

De laatste tijd vrees ik dat er ( bij mij ) een variant
van het Horlogevirus rondwaart H2W1 ofzo
symptomen: het heftig reageren op witte wijzerplaten met zwarte wijzers
veelvuldig kwijlen, starende wezenloze blik, verwijde pupillen, temperatuur schommelingen en nachtelijke onrust.

hebben jullie dat nu ook ?

vooral benieuwd of dat ook snel overgaat of muteert in iets met groen of blauw ???

3 likes

nee.

4 likes

Mijn beste,

Ja!!
Over het algemeen genomen prefereer ik een lichte wijzerplaat ten opzichte van een donkergekleurde wijzerplaat.
Onder een lichte kleur versta ik eveneens een zilveren wijzerplaat van bv een Vintage.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

@ Tissot62

Daar zeg je me watā€¦, ik heb de laatste tijd ook een zilverkleurige plaat
met zwarte wijzers uit de lade getrokken,
omdat ik zā€™n lederen bandje voor wat anders nodig had,
Dat zilveren weeskindje zit nu op een blauw/witte Nato en draag ik af
en het horloge waar ik het bandje op heb gezet ligt nu zelf in de lade :smile:

grt. Gerard

1 like

Nouā€¦
Niet om 1 of ander , maar als je van die
witte platen van de horlogeā€™s die je laat zien
al nachtelijke onrust krijgtā€¦:anguished:

Zijn niet om aan te loerenā€¦:flushed:

2 likes

Mits met lichtblauwe gloed onder bepaalde lichtinval, zeker the bomb.

4 likes

Haha, herkenbaar. Ik heb net mijn Polar Explorer verkocht maar met pijn in het hart. Vond ik het eerst helemaal niets, hoe meer ik ernaar keek des te mooier werd het.

7 likes

Toegegeven er zit er i.d.d. geen een bij met Mercedes wijzer of Snowflake
:innocent:

1 like

Dat geeft nietsā€¦ Integendeelā€¦
Snap ik allemaal.

Maar dit is wel heel timide om hoteldebotel
van te rakenā€¦ :slight_smile:ļø:sweat_smile::wink:

Ik bedoel : ik zie je in de Hema bij dat draairek nou nog niet helemaal uit je plaat gaan bij die Q&Qā€¦Oohhh!!! wauw! HahahašŸ˜‰
Maar ik zeur maar watā€¦ Sommige witte platen kunnen mooi zijn jaā€¦:+1:

Deze!

Maar zeer waarschijnlijk niet in dit levenā€¦:slight_smile:ļø:wink:

2 likes

Mijn eerste serieuze horloge was/is een duiker met een lichte wijzerplaat. Sindsdien, zijn er eigenlijk alleen maar zwarte duikers bijgekomen. Maar ik merk zelf ook dat ik alweer een tijdje aan 't kijken ben naar wat andere kleuren of inderdaad misschien wel licht/wit.Dat kan, imo, zeker fraai zijn.
Ja, ik ben dus van de duikers en deze vind ik bijvoorbeeld wel geslaagd. Maar ik zag dat ie niet meer gemaakt wordt. Nou ja, wordt de keuze ook wat gemakkelijker. Als ik er nog een keer een wil, wordt 't dus de blauwe of de zwarteā€¦ :smile:

En deze vind ik ook erg goed geluktā€¦

Dit kan ik ook wel waarderen.

Of een leuke vintage.

Anyway, ik ben wel voor wit!

1 like

Zeker herkenbaar. Witte platen zijn mooi. Heb twee 70s klokjes met witte plaat een Omega GenĆØve en een of andere onbekende chrono met een Landeron. En hiervoor een Omega Constellation Pie Pan gehad, en een Rolex DJ 1601. Allen met witte plaat!
van de fotoā€™s uit de openingspost word ik alleen niet warm.

Het nadeel met witte wijzerplaten is m.i. wel het contrast met de wijzers
tenzij je volledig zwarte of geblauwde wijzers hebt,
zodra je gelumede wijzers hebt tegenover een witte dial vallen de wijzers
overdag onder reflectie etc. toch minder goed op
designers lossen dit dan weer op door grotere wijzers met meer zwart
of donkere wijzers met over veel minder oppervlak lume toe te passen.

m.a.w. op een donkere achtergrond heb je als designer meer mogelijkheden met wijzerformaat en combinatie lume.

Nog altijd een van mijn favorieten, witte wijzerplaat, zwarte wijzers. Geen lume, Gekocht in 2006 en nooit meer weggedaan.


2 likes

Fotografeert lastig met kat op schoot maar deze met lichte wijzerplaat draag ik vandaag

[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/kat_zpsf7dtux1n.jpg.html]

[/URL]

EĆ©n van naar mijn smaak mooiste witte/zilverkleurige wijzerplaten:

3 likes

Ook hier hetzelfde gevalā€¦

Ik vond eerst de Explorer 36mm met de zwarte plaat uiteraard de ultieme Explorer om te hebben later vond ik de Explorer II met zwarte plaat erg cool.

En nu is er nog maar 1 Explorer die zelfs als ik dement zou raken door mijn hoofd blijft spoken en dat is de Explorer II polar in 40mm.

Eerder vond ik het geen dijenkletser met witte plaat en bij mij is het toen ook over een periode van tijd binnengedruppeld als zijnde ubercool.

Groeten,

Noel.

1 like

plaatje van jezelf ?

Was het maar zoā€™n feestā€¦

Een witte plaat kan prachtig zijn!

1 like

Helaas net verkochtšŸ˜