Tijden terug heb ik voor een habbekrats een Wittnauer Polara - met een Hughes Aircraft corp. module - gekocht op de baai. Defect, de prijs was daar ook naar.
De kast en band waren echt in nieuwstaat en zelfs het glas is gesigneerd. Ik heb 'm dus gekocht om te zien of ik het zelf kon fixen. Zo nee, dan is er in Duitsland een dealer van moderne modules.
Ik had in mijn collectie nog geen enkel LED horloge en vond dat qua techniek toch wel geinig, de Polara I is een van de meest opvallende modellen. Let wel, we hebben het hier over een gen. 1 solid state horloge van zowat 50 jaar oud (1974).
Nou knutsel ik nog weleens wat, met soms best wel wat succes. Ik heb bijv. al een stel defecte Girard Perregaux 35x uurwerkjes weten te reanimeren. Ook met een paar Seiko EL 370’s/Elnixen heb ik aardig wat succes gehad.
Deze Polara had verschrikkelijk dik geoxideerde solderingen en ook de diverse verbindingen op het printplaatje waren er beroerd aan toe.
Na voorzichtig reinigen, polijsten van de contactpuntjes en opnieuw solderen van de slechte solderingen maar eens kijken wat het ding doet…
Dat vind ik juist een van de charmes van die oude LED horloges, beetje dat koekoeksklok effect
Het is al speciaal om er een lopend te bezitten, maar dan die toestand van pics or it did not…
Karakteristiek 100%!!