WO2 new old stock horloge

Er is mij vertel dat dit horloge aan Amerikaanse soldaten werd gegeven in WO2. Er staat “made in USA, Bristol Connecticut” op het originele garantiepapiertje.

Inclusief doos dus, helemaal nieuw na al die jaren en loopt ook nog eens op tijd.

Ik ben eventueel geïnteresseerd in verkoop, maar heb geen idee van de waarde.

Wat weten jullie hiervan? Wat is het ongeveer waard? Zijn er hier veel van? Wat voor kwaliteit is dit? Wat is de historie van het merk?

Joh, maak je druk, staat toch al lang op marktplaats?

ja, denk daarmee aan de hand van biedingen achter de waarde te komen. Verder heb ik ook oprecht interesse in de achtergrond ervan.

zag op ebay dat soortgelijke voor minder als 50 dollar weg gaan.wel mooie klok.

Het horloge is redelijk compleet, maar gezien de krasjes zeker geen ‘new old stock’

Het is geen militair horloge dat zeker niet , het lijkt mij een heel goed bewaard kermishorloge van slechte kwaliteit maar om dat zeker te weten moet ik een foto van het uurwerk zien .

+1. Verhaal lijkt me verzonnen

en als je nog niet de benodigde info heb over het horloge,waarom adventeer je dan met teksten die je eigelijk nog niet weet.Ik vind dit niet kunnen,zou eerst maar eens veel informatie hier vragen daarna een mooi verhaal erbij gaan schrijven,is wel zo eerlijk voor jouw en evt een koper.veel succes.

De verkoper heeft mij dit verhaal verteld. Ik vertrouw op de juistheid van zijn uitleg.

Henkjan91 Schreef:

De verkoper heeft mij dit verhaal verteld. Ik
vertrouw op de juistheid van zijn uitleg.

Dan zou ik voortaan de verhalen checken voordat je iets koopt.

Kan best zijn dat het verhaal waar is maar zonder bewijs…
Je ziet heel veel mooie verhalen bij horloge’s maar soms meer een reden om de prijs op te drijven dan ergens op gebaseerd.

Bekende marktplaats handelaar heeft ook allemaal “unieke” en “zeldzame” horloges die dan nog 4 keer worden aangeboden…

Maar laat ik vooral zeggen dat ik er niet zoveel verstand van heb dus ik beweer ook niet dat het niet waar is maar het klinkt een beetje als gebakken lucht.

Wat mij opvalt is de “netheid” en uitlijning
van de bijgevoegde brief, ik heb zelf aardig wat
documenten uit die periode in bezit en het is bijkans onmogelijk
om met een mechanische typemachine zo netjes te typen
ook zonder kleurverschil, maar wie weet, het kan ook drukwerk zijn geweest… kun je zien of het een getypte brief is ( doorgedrukte letters bijvoorbeeld )
Uiteraard is het, zeker wanneer het een groot bedrijf was, met grote aantallen klokjes ook mogelijk dat het een begeleidend stencil was.

Ingraham was een klokkenmaker in de VS. Ze verkochten later ook polshorloges, de zgn. “dollar watches” (zoals Ingersoll en Westclox).

Als je een beetje googled op “ingraham watch co” vind je een heleboel info…
Ook op Ebay zijn veel Ingraham’s te vinden (soms voor realistische prijzen, meestal wat “opgefokt”, maar qua kwaliteit zijn deze horloges “minimaal” te noemen.

Qua waarde zou ik zeggen +/- 10 à 15 Euro… (omdat de doos en het gedrukte papier erbij is).

verwacht hier geen wonderen van…

En het verhaaltje van de verkoper… tsja…

Mvg,

Morse.

Ik heb een Ingraham zakhorloge en dat is is inderdaad niet echt een hoogstandje van horlogetechniek. Hij loopt merkwaardig genoeg wel vrij aardig op tijd. In ieder geval niet minder dan een Zwitsers ankeruurwerk uit die tijd.